سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان؛

هوای زنجان سرد و یخی می‌شود

1398/08/25 - 16:40 - کد خبر: 6664 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: نفوذ سامانه بارشی جدید، وضعیت جوی این استان را طی روزهای آتی، دستخوش تغییر کرده و احتمال سرما و یخ‌زدگی، دور از انتظار نیست.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، رسول همتی امروز در گفت و گویی افزود: لازم است شهروندان نسبت به یخ زدگی لوله ها و مخازن آب در معرض هوا و حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار، توصیه ها و اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیرند تا در صورت وقوع سرما و یخبندان، متحمل خسارت نشوند.

وی اظهار داشت: موج ضعیف سامانه بارشی جدید از دیروز هوای این استان را تحت ثاثیر قرار داده است و موج اصلی نیز از عصر امروز در برخی از مناطق زنجان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

همتی با بیان اینکه روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری نیز اغلب مناطق استان تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت، افزود: افت تدریجی دما و آغاز بارش های پراکنده، آسمانی ابری و مه آلود توام با هوای سرد و وزش بادهای تند از امروز تا اواخر هفته آینده، بارش متناوب باران و برف از عصر شنبه تا سه شنبه، بارش برف در مناطق کوهستانی (با احتمال بالای ۹۰ درصد) و در مناطق شهری( با احتمال ۷۰ درصد)، وقوع یخبندان در اغلب مناطق استان و کولاک برف در جاده های کوهستانی استان از پدیده های جوی مورد انتظار است.   

وی به احتمال وقوع مخاطرات جوی اشاره کرد و  تصریح کرد: به علت احتمال بارش نخستین برف پاییزه، در مناطق شهری لغزندگی معابر عمومی و همچنین اختلال در ترددهای برون شهری، انتظار می رود.

همتی، توصیه کرد، به دلیل وسعت فعالیت این سامانه و حاکمیت هوای سرد در هفته جاری در نیمه شمالی و غربی کشور، مدیریت توزیع حامل های انرژی به ویژه گاز شهری جهت جلوگیری از احتمال افت فشار، حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار و پیشگیری از یخ زدگی لوله ها و مخازن آب در معرض هوا، بازدید ضدیخ رادیاتور وسائط نقلیه و ماشین آلات کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت یخبندان، توقف عملیات بتن ریزی و تنظیم دمای انبارها، گلخانه ها، مراکز دامداری ها و مرغداری ها، مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

هوای زنجان سرد و یخی می‌شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار