گزارش نصر از پاس کاری شهرداری و راهداری:

تعریض اتوبان کسایی؛ شهرداری یا راهداری کدام مسئول است؟ / پاس کاری سیما منظر و راهداری 

1401/04/04 - 19:51 - کد خبر: 66638 نسخه چاپی

نصر: قرار بر این بود یک لاین اتوبان کسایی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی و یک لاین دیگر توسط شهرداری تعریض شود. 

به گزارش نصر، حذف رفوژ اتوبان کسایی سال گذشته همزمان با آغاز فعالیت ششمین دور مدیریت شهر تبریز آغاز شد، اتوبانی که قرار بود با حذف درختان آن تعریض شود اکنون با پاس کاری سازمان سیما منظر شهرداری و اداره کل راهداری مواجه شده است. 

 تعریض یک لاین بر عهده شهرداری است 
"اروجعلی علیزاده" در گفتگو با نصر با اشاره به تعریض اتوبان کسایی گفت: در زمان شهرداری "علیرضا نوین" شهردار اسبق کلانشهر تبریز در رابطه با تعریض اتوبان شهید کسایی تفاهم نامه ای با شهرداری داشتیم، قرار بر این بود یک لاین اتوبان کسایی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی و یک لاین دیگر توسط شهرداری تعریض شود، تقسیم بندی کردیم و لاین جنوبی بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی و لاین شمالی بر عهده شهرداری کلانشهر تبریز شد تا تعریض را انجام دهند؛ همان سال تعریض لاین جنوبی را انجام دادیم و دو خط را به سه خط افزایش دادیم.
وی در واکنش به اظهارات "اکبر امجدی" مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: باتوجه به اینکه شهرداری این موضوع را طی سالیان انجام نداد، سال گذشته موضوع را پیگیر شدیم و نهایتا شهرداری پای کار آمد و آقای "جواد رحمتی" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی مابین اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی واسطه گری کرد و قرار شد تعریض لاین جنوبی که بر عهده شهرداری است ما هم کمک کنیم مجددا تفاهم نامه ای از نو با شهرداری بستیم که لاین جنوبی را بصورت مشترک 50 -50 تعریض کنیم.
وی ادامه داد: کل سهم اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی در این اتوبان می شود 75 درصد و شهرداری 25 درصد که ما نیز برای این موضوع اعلام آمادگی کرده ایم. 

حذف رفوژ اتوبان کسایی یک پروژه ملی بود
"اکبر امجدی" مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: یک سال قبل از اینکه بنده در سازمان حضور داشته باشم در مدیریت های قبلی و در حفظ و گسترش به این موضوع رای داده شده بود.
وی در پاسخ به اینکه آیا امضای شما پای قطع درختان وسط اتوبان کسایی است؟ گفت: حذف رفوژ اتوبان کسایی از موضوعاتی است که قبلا چندین بار بررسی و نهایتا حفظ گسترش به جهت اینکه اتوبان تعریض خواهد شد و جز پروژه های ملی است و درختان باید انتقال داده شود انجام شده و امضای بنده پای این موضوع نیست و از ظرفی به جهت ملی بودن پروژه عوارضی هم از اداره راه گرفته نشده است.
وی تکمیل کرد: حذف رفوژ اتوبان کسایی کاملا قانونی بود که یک سال قبل تصویب شده و نهایتا در زمان حضور بنده اجرایی شد، در قانون حفظ و گسترش نیز این مورد پیش بینی شده است که در پروژه های ملی باید درختان را انتقال دهیم؛ کاری که بنده در این راستا انجام دادم، در فرجه زمانی و استانداردی که انتقال درخت امکان پذیر بود با تمام تلاش همکارانم انجام داده و سعی کردیم در زمان استاندارد درختان را به پارک جنگلی عباس میرزا انتقال دهیم.
وی با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت اتوبان بر عهده وزارت راه است، افزود: اینکه اکنون پروژه کار می‌شود یا نه ربطی به سازمان فضای سبز و شهرداری ندارد، این سوال را باید مدیران ارشد استانی جوابگو باشند که چنین پروژه ملی بعد از انتقال درختان که در روند اجرایی آن هم اصرار بود پس چرا کار نمی‌شود و به حال خود رها شده؟ 

برچیدن درختان اتوبان کسایی به بهانه طرح تعویض
"فریدون بابایی اقدم" عضو شورای شهر تبریز در جلسه علنی شورا خطاب به اداره راه و شهرسازی استان گفت: این اداره به بهانه اجرای طرح تعریض اتوبان کسایی، اقدام به حذف و برچیدن تمامی درختان مسیر این اتوبان کرد که با انتقادات بسیاری هم مواجه شد، با این حال تا امروز هیچ اقدامی در راستای عملیاتی شدن این طرح صورت نگرفته است.  
وی در ادامه از استاندار آذربایجان شرقی خواستار حضور وی در  نشست ها و برنامه های قرار خدمت شد و افزود: استاندار آذربایجان شرقی، با شرکت در این برنامه ها، همچون گذشته مدیریت شهری تبریز را در پیشبرد اهداف و برنامه های عمرانی، خدماتی یاری کند. 
وی ادامه داد: خوشبختانه استاندار آذربایجان شرقی، تعامل و همراهی قابل تقدیری با مدیریت شهری دارد و تا امروز نیز منشاء همکاری های بین بخشی میان مدیریت های شهری و استانی شده است.
انتهای پیام/
تعریض اتوبان کسایی؛ شهرداری یا راهداری کدام مسئول است؟ / پاس کاری سیما منظر و راهداری  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   جنت   سال پیش  

آقای بابایی هنوز نمیدانند که تعریض آزادراه شهید کسایی به عهده اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان میباشد
پژوهشیار