رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد:

ضرورت ایجاد تاب آوری در جامعه در برابر پاندمی‌های احتمالی

1401/04/04 - 15:05 - کد خبر: 66603 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر ضرورت ایجاد تاب آوری در جامعه به منظور مقابله با پاندمی‌های احتمالی تاکید کرد.

به گزارش نصر، دکتر محمد مهدی گویا، روز شنبه، چهارم تیرماه در ارتباط ویدیو کنفرانس با کارگاه ملی "نهایی سازی برنامه ارتقای آمادگی و پاسخ به پاندمی کووید-۱۹، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های حاد تنفسی واگیردار (نوپدید و بازپدید)" که با حضور نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی در تبریز برگزار شد، گفت: حدود 2.5 سال از پاندمی کووید-۱۹ در دنیا می‌گذرد و این پاندمی درس آموخته‌های بسیاری را برای ما داشته است و باید این درس آموخته‌ها را برای نسل آینده به کار بگیریم.
وی ادامه داد: در طول همه گیری کرونا ما شاهد تعداد قابل توجه مرگ و میر در سطح دنیا بودیم، در برخی از کشورها اقتصاد تحت تاثیر قرار گرفت و  مردم از تحصیل و کار بازماندند.
وی با اشاره به اختلالات و آسیب‌های روانی ناشی از همه گیری کرونا در بین مردم، گفت: این بیماری از ابعاد مختلف مردم دنیا را با مشکلاتی روبرو کرده است.
گویا اظهار کرد: امکان مواجهه با پاندمی‌های جدید همچنان وجود دارد، از این رو ضروری است آمادگی خود را برای مقابله با بیماری‌های جدید افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در برابر کرونا شاهد بودیم که دنیا در کمتر از یکسال واکسن کووید-۱۹ را عرضه کرد و در کشور ما نیز با توان متخصصان داخلی واکسن‌های مربوطه در کمترین زمان ممکن به بازار آمد و بخش قابل توجهی از مردم کشورمان با واکسن‌های ملی در برابر این پاندمی محافظت شدند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، وی برگزاری این کارگاه را در راستای تدوین برنامه‌های عملیاتی آینده مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با مشارکت تمامی نهادهای و سازمان‌های ذینفع شاهد برنامه ریزی‌های عملیاتی در این کارگاه ملی باشیم.
انتهای پیام/
ضرورت ایجاد تاب آوری در جامعه در برابر پاندمی‌های احتمالی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار