وزیر ارتباطات:

تعرفه پستی افزایش نیابد شرکت پست ورشکسته می‌شود

1401/04/04 - 13:22 - کد خبر: 66581 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر تعرفه پستی افزایش نیابد همین الان شرکت پست زیان ده است و ماهی 150تا 200 میلیارد دارد ضرر می دهد و اگر با این روند جلو برود ورشکسته می شود و پستی باقی نخواهد ماند که خدمت رسانی کند.

به گزارش نصر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به افزایش تعرفه پستی و اخلال جدی در برخی مشاغل خرد که در بستر فضای مجازی فعالند، گفت: تعرفه های پست از سال 98 تا امسال افزایش پیدا نکرده بود و شما به من بگویید در کشور ما چه چیزی از سال 98 افزایش پیدا نکرده و چند درصد افزایش داشتند؟ طبق آمار بانک مرکزی تورم در این 3سال بیش از 120 درصد بوده و پست هم یک شرکت درآمد- هزینه ای است و تمام هزینه های آن اعم از حقوق پرسنل، زیرساخت ها و کامیون هایش از محل درآمدی است که از مردم دریافت می کند و دولت هیچ کمکی نمی کند. 
زارع پور افزود: اگر این اتفاق نیفتد همین الان شرکت پست زیان ده است و ماهی 150تا 200 میلیارد دارد ضرر می دهد و اگر با این روند جلو برود ورشکسته می شود و پستی باقی نخواهد ماند که بخواهد خدمت رسانی کند. 
وزیر ارتباطات ادامه داد: اگر بخواهیم طبق تورم افزایش بدهیم باید 120 درصد افزایش پیدا می کرد اما الان حداکثر افزایش 40 درصدی اتفاق افتاده و به نظرم اتفاق ویژه ای برای کسب و کارها نیفتاده است و من اعلام کردم که هر کس حاضر است که جنس هایش را به قیمت سال 98 بفروشد ما هم با تعرفه سال 98 حساب می کنیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره عدم پذیرش پست سفارشی توسط برخی دفاتر پستی و همچنین افزایش بیش از 40درصدی تعرفه پستی در برخی مراکز گفت:اگر بیشتر از 40 درصد بوده با 193 تماس بگیرند و سازوکار ویژه ای دیده شده و رسیدگی می کنند و اگر مبلغ اضافه دریافت شده باشد پس می دهند. 
وی همچنین درخصوص خبری در فضای مجازی مبنی بر پرتاب ماهواره جدیدا بیان داشت: تا آخر سال چند پرتاب خواهیم داشت و قرار بود همین ایام باشد و ان شاالله بزودی و تا پایان تابستان پرتاب خواهیم داشت.
انتهای پیام/
تعرفه پستی افزایش نیابد شرکت پست ورشکسته می‌شود خبرگزاری برنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار