معاون استاندار آذربایجان شرقی؛

تراکتورسازی ایران نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد

1401/04/02 - 21:55 - کد خبر: 66490 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد نیاز بخش کشاورزی به تراکتور به عنوان مهترین وسیله کاری کشاورزان توسط تراکتورسازی ایران تامین می‌شود، گفت: نقش این مجموعه تولیدی در امنیت غذایی کشور غیر قابل انکار است.

به گزارش نصر، تراب محمدی با اشاره به داخلی ساز بودن عمده قسمتهای محصول نهایی تراکتور در گروه تراکتورسازی ایران اظهار داشت: تحرک و شتابی که رونق تولید در تراکتورسازی در یک سال گذشته در صنعت استان و حتی کشور در تمامی بخشهای صنعتی و اقتصادی به وجود آورده کاملا ملموس می باشد.
وی نیروی کاری این مجموعه را نیز جزء متخصص و ماهرترین کارکنان جامعه صنعت دانست و گفت: این نیروی کار در کنار مدیریت این واحد عظیم توانسته اند نزدیک به ۶۰ درصد افزیش تولید در سه ماهه گذشته در تراکتورسازی را رقم بزنند .
وی ضمن یادآوری سایر محصولات تولیدی تراکتورسازی در بخشهای صنعتی، راه و شهرسازی، ترانزیتی، اظهارکرد: تراکتورسازی به معنی کامل در عرصه جهاد تولیدی کشور گامهایی بلندی را برداشته که می تواند الگو و نمونه سایر صنایع کشور باشد.
امسال تولید ۳۵ هزار دستگاه انواع تراکتور در برنامه کاری تراکتورسازی ایران قرار دارد
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به تحقق ۹۶ درصدی برنامه تولیدی پیش بینی شده این مجموعه در سه ماهه امسال و دو برابر شدن صادرات در همین مدت اظهار داشت: امسال تولید ۳۵ هزار دستگاه انواع تراکتور در برنامه کاری تراکتورسازی قرار دارد.
مصطفی وحید زاده گفت: در کنار داخلی سازی قطعات، حضور در بازارهای جهانی و ارزآوری برای کشور از اصلی ترین رویکردهای تولیدی گروه تراکتورسازان می باشد.
وی ضمن یادآوری بحث امنیت غذایی و توسعه مکانیزاسیون کشور عنوان کرد: تراکتورسازی و کارکنان آن به این موضوع و نقش خود در این امر خطیر واقف هستند و برای محقق شدن این رسالت ملی و میهنی و همچنین تحقق سه محور تولید، دانش بنیان و اشتغال فرمایشات مقام معظم رهبری آستنیهای تلاش را بالا زده است.
وی مراودات تراکتورسازی ایران و انعقاد تفاهم نامه های متعدد با مراکز دانشگاهی و دانش بنیان را که به تازگی صورت گرفته نیز در همین راستا اعلام و تاکید کرد: تراکتورسازی در جذب و استفاده از نیروهای متخصص و توانمند دانشگاهی امسال اهتمام ویژه خواهد داشته تا ضمن تامین نیروی مورد نیاز خود، زمینه افزایش اشتغال در استان را نیز فراهم آورد.
وحید زاده اظهار داشت: حمایتهایی که مسئولین استانی و به خصوص استاندار آذربایجان شرقی از تراکتورسازی داشته و دارند زمینه توفیقات سه ماهه گذشته در این مجموعه را فراهم کرده که امیدواریم این رویکرد همچنان ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/
 تراکتورسازی ایران نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار