رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

ساختمان علامه امینی دانشگاه آزاد تبریز ایمن است/ مجدداً مطالعه و نمونه‌برداری جامع انجام می‌دهیم

1401/04/02 - 18:09 - کد خبر: 66485 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی خصوص نگرانی ها درباره ایمنی ساختمان علامه امینی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، گفت: اخیراً از نظر فنی و استحکام بنا مجدداً ساختمان علامه امینی توسط تیمی توسط متخصصان خود دانشگاه و هم تیمی از متخصصان دانشگاه تبریز بررسی شد و اعلام کردند که ساختمان از لحاظ فنی و استحکام مشکلی در شرایط فعلی مشکلی ندارد، اما در صورت وقوع زلزله ای بزرگ شرایط این ساختمان نسبت به دیگر ساختمان های دانشگاه آسیب پذیرتر است و با توجه به گسل فعال تبریز توصیه به تقویت و مقاوم سازی ساختمان علامه امینی دادند.

به گزارش نصر، آرش رنجبران در واکنش به انتشار خبرهایی در مورد مشکلات ایمنی ساختمان علامه امینی واقع در مجتمع اصلی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، اظهار کرد: ساختمان علامه امینی با 12 هزار متر مربع زیربنا یکی از مهمترین ساختمان های دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و سه دانشکده این دانشگاه در این ساختمان مستقر هستند. مباحثی که در مورد ساختمان علامه امینی مطرح شده از سال 91 و پس از زلزله ورزقان به وجود آمده و کارشناسان امر در چندین مرحله ایمنی این ساختمان را پس از زلزله سال 91 بررسی کرده اند.

وی افزود: افکار عمومی پس از حادثه دلخراش متروپل آبادان حساس شده و مباحث مربوط به ساختمان علامه امینی هم دوباره مطرح شده و برای ما هم حائز اهمیت است. همه دانشجویان جزو خانواده ما هستند و سلامت و امنیت آنها مثل خانواده برای ما مهم هستند. اخیراً از نظر فنی و استحکام بنا مجدداً ساختمان علامه امینی توسط تیمی توسط متخصصان خود دانشگاه و هم تیمی از متخصصان دانشگاه تبریز بررسی شد و اعلام کردند که ساختمان از لحاظ فنی و استحکام مشکلی در شرایط فعلی مشکلی ندارد، اما در صورت وقوع زلزله ای بزرگ شرایط این ساختمان نسبت به دیگر ساختمان های دانشگاه آسیب پذیرتر است و با توجه به گسل فعال تبریز توصیه به تقویت و مقاوم سازی ساختمان علامه امینی دادند.

رنجبران تاکید کرد: امروز ساختمان علامه امینی هر چند ایمن است، اما تصمیم گرفتیم یک مطالعه و نمونه برداری جامع انجام دهیم تا تصمیم لازم برای تقویت آن در صورت ضرورت انجام دهیم. این ساختمان هفت بلوک به هم پیوسته است و همه بلوک ها مطالعه دقیق خواهند شد.

وی ادامه داد: در ایام امتحانات، جلسات امتحانات را به دیگر ساختمان ها منتقل کردیم و همکاران مستقر را هم در ادامه جهت نمونه برداری های بیشتر به دیگر ساختمان ها منتقل خواهیم کرد تا از فرصت تابستان برای ایمن سازی این ساختمان در صورت ضرورت را انجام دهیم. هر چند این مباحث از 10 سال پیش مطرح شده و تغییر قابل توجهی در وضعیت ساختمان پیش نیامده است، به جهت نگرانی خانواده ها و دانشجویان عزیز با حساسیت کامل مطالعات جامع درباره ایمنی ساختمان علامه امینی و انجام عملیات مقام سازی در صورت ضرورت را پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/
 
ساختمان علامه امینی دانشگاه آزاد تبریز ایمن است/ مجدداً مطالعه و نمونه‌برداری جامع انجام می‌دهیم سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار