در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز تشریح شد؛

علت حادثه فوت کارگر شهرداری منطقه یک/ مشکلات رانندگان استیجاری فضای سبز بررسی شد

1401/04/02 - 11:05 - کد خبر: 66438 نسخه چاپی

نصر: علت حادثه فوت کارگر شهرداری منطقه یک مرحوم محمدرضا مختاری در بیست و هفتمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز بررسی شد.

به گزارش نصر، پرویز هادی صبح روز چهارشنبه در بیست و هفتمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری این شورا ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار مختاری اظهار داشت: آقای محمدرضا مختاری از کارکنان خدوم منطقه یک حین انجام فعالیت دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند، امیدواریم این حوادث از این پس تکرار نشود.
وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: چندین ماه است که طرحی در خصوص ایمنی کار کارکنان شهرداری تبریز ارائه کرده ایم ولی متاسفانه تا به امروز اقداماتی در این راستا عملیاتی نشده است.
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ان‌شاءالله با پیگیری مداوم این طرح را به مرحله اجرایی خواهیم رساند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.
در ادامه بیست و هفتمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز طرح الزام شهرداری کلانشهر تبریز در خصوص ارائه برنامه و لایحه جامع، کاربردی و اجرایی در راستای عمل به وظایف مصرح در بندهای ۵ ، ۶ و ۲۱ ماده ۵۵ از فصل ششم قانون شهرداری موسوم به طرح " طرح حفظ کرامت اجتماعی و ساماندهی جلوه های فقر در سطح شهر و توانمندسازی اقشار بی بضاعت که توسط روح الله دهقان نژاد، رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت، ارزیابی و حقوقی مطرح شده، مورد بررسی قرار گرفت.
دهقان نژاد، رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت، ارزیابی و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص این طرح گفت: شناسایی افراد بی بضاعت که گاهی لاجرم اقدام به  تکدی گری می کنند و تمییز آنها با افراد سودجو که بدون نیاز از این طریق سوداگری می کنند و ساماندهی هر دو گروه بر اساس ضوابط و اختیارات قانونی با همکاری نهادهای ذی‌صلاح در این طرح مد نظر است.
وی ادامه داد: همکاری با نهادهای مردمی و در اختیار قرار دادن اماکن مورد نیاز برای ساماندهی، آموزش و توانمندسازی این افراد برای ورود به بازار کار  هم از دیگر  اهداف این طرح است.
ایجاد، احداث و استفاده از امکانات موجود برای خانه های ارزان قیمت جهت اقشار بی بضاعت و نظائر آن در حدود مقدورات مالی و ایجاد مراکزی برای اسکان موقت شبانه رایگان با امکان بهره مندی از حداقل یک وعده غذای رایگان و امکانات بهداشتی مناسب که در برخی از استان ها در قالب محل هایی تحت عنوان گرمخانه مطرح است، از دیگر اهداف این طرح به شمار می رود.
پرویز هادی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص بیان کرد: ایجاد گرمخانه یکی از ضروریات بوده که باید در این راستا اقدامات لازم صورت پذیرد.
یاسین بجانی، دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این رابطه افزود: طرح حفظ کرامت اجتماعی و ساماندهی جلوه های فقر در سطح شهر و توانمندسازی اقشار بی بضاعت یکی از موضوعات مهم و اساسی بوده و شدیدا نیاز است در این راستا اقداماتی ترتیب داده شود.
وی ادامه داد: همان طور که گفته شد بسیاری از متکدیان نیازمند واقعی نبوده و هدایت شده فعالیت می کنند لذا شناسایی افراد نیازمند با افراد هدایت شده کمی سخت است.
دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: به نظرم در راستای عملیاتی کردن این طرح باید با نهادهای ذیربط مثل بهزیستی و کمیته امداد همکاری کنیم تا  موضوع به صورت تخصصی پیش رود.
بجانی یادآور شد: در خصوص ایجاد گرمخانه نیز باید از ظرفیت بهزیستی و اورژانس اجتماعی استفاده کنیم و با همراهی و همکاری یکدیگر اقداماتی را اجرایی نماییم.
در ادامه بیست و هفتمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز موضوع حادثه فوت همکار شهرداری منطقه یک مرحوم محمدرضا مختاری مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.
پرویز هادی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در این راستا بیان کرد: رخ دادن یک سری اتفاقات ناگوار باید با برنامه ریزی کاهش یابد و ایمنی کارکنان مد نظر قرار گیرد.
احد صادقی، نائب رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره اظهار کرد: باید نواقص موجود در راستای تامین ایمنی رفع شده و اقدامات جدی و موثر در این راستا صورت پذیرد.
وی افزود: باید مستنداتی در راستای موضوع حادثه به کمیسیون تحقیق و نظارت ارسال شده و نوع قرارداد این مرحوم نیز اعلام شود.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در اینگونه موضوعات بهتر است در حق افراد اجحاف نشود، این خانواده اکنون  متضرر شده و حداقل در راستای رسیدن به حق و حقوق نباید مانعی وجود داشته باشد.
یاسین بجانی، دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این رابطه با قصور صورت گرفته در حادثه مذکور گفت: علاوه بر مشکلات موجود، هر از گاهی یک تعداد سهل انگاری هم از سوی کارگران در حوادث رخ می دهد که باید رعایت شده و نظارت های لازم صورت گیرد.
محمدحسن اسوتچی، خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص گفت: عدم امنیت باعث شده جان برخی از کارکنان به خطر بیافتد. باید نحوه و نوع قرارداد این مرحوم مشخص شود.
در ادامه بیست و هفتمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز مشکلات رانندگان خودروهای استیجاری فضای سبز شهرداری تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
پرویز هادی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: رانندگان استیجاری فضای سبز شهرداری تبریز به شدت دغدغه مند بوده و پیگیر حق و حقوق خودشان هستند.
احد صادقی، نائب رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز هم در این رابطه خاطرنشان کرد: موضوع درصد افزایش حق و حقوق نسبت به سال قبل و بیمه آنها در حال حاضر چگونه است! خواهان پاسخ در این رابطه هستیم.
نائب رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: در سال های گذشته بیمه این افراد توسط شرکت پرداخت می شد، تا زمانی که اقداماتی برای این موضوع صورت نگیرد باید طبق روال بیمه آنها پرداخت شود.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیمه رانندگان استیجاری باید طبق قانون توسط پیمانکاران پرداخت شود، اگر در این راستا به مصوبه هم نیاز باشد آن را حل و فصل می کنیم.
در ادامه بیست و هفتمین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گزارشی در خصوص ایجاد و احداث بازارچه های محلی تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.
 

انتهای پیام/
علت حادثه فوت کارگر شهرداری منطقه یک/ مشکلات رانندگان استیجاری فضای سبز بررسی شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار