مدیرکل دفتر بازرسی استانداری آذربایجان شرقی:

۱۲۰ میلیارد ریال هزینه کرد فاز توسعه‌ای شهرک صنعتی اهر است

1401/04/01 - 17:04 - کد خبر: 66391 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی، هزینه کرد فاز توسعه‌ای شهرک صنعتی اهر را ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش نصر، محمدرضا سلطان زاده در سفر به شهرستان اهر که با همراهی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی انجام شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در جنگ تمام عیار اقتصادی است که با همراهی و همدلی مردم و مسئولین که خادم و خدمتگزار مردم هستند، از این شرایط عبور خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی قانون به نفع قشر ضعیف و تولید کننده‌ها باشد و انعطاف قانون باید به سمت مردم و تولید کننده و واحدهای صنعتی باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز در این بازدید گفت: شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان اولین فعالیت خود را در قالب احداث و بهره برداری از کارخانه آهک هیدراته در فاز توسعه شهرک صنعتی اهر آغاز کرده است.
سید مرتضی نیرومند اسکویی، وجود کارخانه آهک در اهر را موجب پیشرفت منطقه خواند و گفت: تأمین مواد اولیه ساختمانی مورد نیاز بازار منطقه، شهرهای مجاور و همچنین به کارگیری نیروهای بومی و رونق اشتغال نقش مهم این کارخانه در شهرک صنعتی اهر است.
وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت صنعتی و معدنی مولیبدن مس آذربایجان در منطقه ارسباران به دو حوزه معدن آهک گوره درق و کارخانه آهک هیدراته اهر اشاره کرد و افزود: با توجه به راهبری واحد هر دو بخش، تعامل و هماهنگی مثبت و سازنده‌ای بین هر دو قسمت مشهود است. 
وی، از عمده اهداف تأسیس این شرکت در منطقه آذربایجان به تأمین مواد اولیه واحدهای وابسته به شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف کاهش هزینه‌ها و بهره وری بهینه تولید در مجموعه موفق گروه مس، اکتشفات، استخراج و بهره برداری از معادن فلزات عنوان کرد و گفت: تولید محصولات پر عیار شده سنگ‌های معدنی و فلزات و تصفیه آنها و محصولات فرعی و وابسته به آنها، توزیع و فروش محصولات در بازارهای داخلی و خارجی منطقه نیز از جمله اهداف تاسیس این شرکت هستند.
نیرومند اسکویی در این بازدید با اشاره به اقدامات انجام شده در فاز توسعه شهرک صنعتی اهر گفت: از مهمترین دغدغه‌های حوزه صنعت اهر، نبود زمین برای استقرار صنایع بود که با توسعه شهرک صنعتی به مساحت ۴۰ هکتار با اجرای طرح‌های زیرسازی آماده واگذاری شده است.
وی افزود: از جمله زیرساخت‌ های تامین شده فاز توسعه شهرک صنعتی اهر میتوان به خیابان سازی و آسفالت، جدول گذاری، اجرای شبکه داخلی آب و ... است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به تعداد قطعات و میزان اشتغال در فاز توسعه شهرک صنعتی اهر گفت: در فاز توسعه شهرک صنعتی اهر ۵۰ قطعه صنعتی احداث خواهد شد که برای یک هزار و 150 نفر بصورت مستقیم اشتغال بوجود می‌آورد.
به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی، نیرومند اسکویی بیان کرد: در این راستا ۱۲۰ میلیارد ریال برای توسعه شهرک صنعتی اهر هزینه شده است.
انتهای پیام/
۱۲۰ میلیارد ریال هزینه کرد فاز توسعه‌ای شهرک صنعتی اهر است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار