خبر/

روایتی صریح از داستان خصوصی‌سازی در جدیدترین مستند برنامه ثریا

1401/04/01 - 16:09 - کد خبر: 66378 نسخه چاپی

نصر: «زخم حراج»، دومین قسمت از مجموعه «خصوصی‌بازی» را، چهارشنبه یکم تیرماه، ساعت ۱۹ از شبکه مستند سیما بیننده باشید.

به گزارش نصر، مجموعه چهارقسمتی خصوصی‌بازی، روایتی است از زخم‌ها و رنج‌هایی که در پی مقدس شدن خصوص‌سازی و انحراف از مسیر اصلی در اجرا، بر پیکر اقتصاد ایران وارد شده است. 
کالبدشکافی تجربه ناکام خصوصی‏‌سازی در ایران با بررسی ماجرای تعدادی از واگذاری‏‌های پر ایراد چند دهه گذشته، همان چیزی است که دغدغه سازندگان این مجموعه در برنامه ثریا بوده است. هشداری تکان‏‌دهنده برای تصمیم‏‌گیران و مجریان پروژه خصوصی‏‌سازی نسبت به ادامه روند غلط گذشته با چشمان بسته.
لازم به ذکر است اکنون که زمزمه‏‌هایی برای تغییر قانون اجرای سیاست‏‌های کلی اصل ۴۴ و سیاست‏‌های بالادستی به گوش می‏‌رسد، آنچه نگرانی‏‌ها از تداوم مسیر گذشته و عدم بازگشت به اهداف ابلاغ شده توسط رهبر انقلاب را موجب می‏‌شود پنهان ماندن ریشه‏‌های اصلی ناکامی در اجرای سیاست‏‌های کلی اصل ۴۴، پشت آدرس‏‌های غلطی است که از سوی مسببان وضعیت کنونی، به اسم آسیب‌شناسی، مطرح می‌شود.
هم‌اکنون قسمت دوم و سوم همین مجموعه مهم، آماده نمایش از شبکه مستند سیما است. گفتنی است یک هفته پس از پخش نخستین قسمت جنجالی این مجموعه با عنوان مستند «متری شیش و نیم» در شهریور ماه ۹۹، با سفر رئیس وقت دستگاه قضا به استان اردبیل که به رفع فشارهای بیرونی از هیات داوری خصوصی‏‌سازی منجر شد، واگذاری غلط و پرحاشیه بزرگترین کشت و صنعت ایران ابطال شد.
مستند زخم حراج، چهارشنبه، یکم تیرماه، ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش خواهد شد. قست سوم خصوصی‌‌بازی نیز چهارشنبه هفته آینده (هشتم تیر) در همان ساعت در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته است.
انتهای پیام/
روایتی صریح از داستان خصوصی‌سازی در جدیدترین مستند برنامه ثریا نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار