معاون حقوق عامه دادستان کل کشور خبر داد:

ثبت ۸۰ گزارش مردمی از ساختمان‌های ناایمن در روز نخست فراخوان دادستانی کل کشور

1401/04/01 - 15:57 - کد خبر: 66376 نسخه چاپی

نصر: معاون حقوق عامه دادستان کل کشور از ثبت ۸۰ گزارش مردمی از ساختمان های ناایمن در سایت دادستانی کل کشور خبر داد.

به گزارش نصر، غلامعباس ترکی معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با حضور در پارک فناوری پردیس از برخی از شرکتهای دانش بنیان بازدید داشتیم و با مدیران این مجموعه ها به گفتگو پرداختیم.
وی افزود: در این بازدید اعلام کردیم که شرکت های دانش بنیان می توانند مشکلات و موانع مسیر توسعه خود را به ما گزارش کنند؛ همچنین اعلام آمادگی کردیم که تعدادی از همکاران قضایی ما در این شهرک مستقر شوند و مشکلات قضائی این شرکت های دانش بنیان را بشوند و پیگیری های قضایی لازم را انجام دهند.
معاون دادستان کل کشور گفت: در دادستانی کل کشور و معاونت حقوق عامه موظف هستیم که از تمامی حقوق اقشار به ویژه جامعه نخبگان و فعال این عرصه حمایت کنیم. 
وی با بیان اینکه در خصوص پنجره واحد، تجمیع بانک های اطلاعاتی و تسهیل فرآیند هوشمندسازی موضوعاتی مطرح شد، ادامه داد: در حوزه‌های بانک، بیمه، خانواده و آسیب های اجتماعی اقدامات خوبی توسط شرکت های دانش بنیان صورت گرفته که ما از این اقدامات حمایت می‌کنیم. 
ترکی با تاکید بر اینکه فناوری های نوین محور توسعه پایدار هستند، اظهار کرد: متقاضیان می توانند درخواست ها و مشکلات شرکت های دانش بنیان را در سایت دادستانی کل کشور ثبت کنند و ما آن را به صورت ویژه و روزانه پیگیری خواهیم کرد. 
وی با اشاره به چالش های موجود کشور گفت: با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان می توان چالش های موجود را برطرف کنیم. از جمله این چالش ها موضوعات مربوط به خام فروشی، وصول حقوق دولتی و چالش های موجود در نظام های بانک، بیمه و مالیاتی است.
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: معتقدیم باید بخشی از تمرکز و توجه  شرکت های دانش بنیان در موضوعات مربوط به علوم انسانی باشد؛ زیرا به نظر می رسد بیشتر فعالیت و تمرکز این شرکت ها در موضوعات صنعتی، پزشکی، ژنتیک و مانند آن است.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه علوم انسانی، حکمرانی مطلوب و اصلاح چرخه تولید توزیع و عرضه در کشور خلاهایی وجود دارد که می‌توان با استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان آن را برطرف ساخت، گفت: می‌توان در خصوص ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد از فناوری های نوین استفاده کرد، با استفاده از این فناوری ها مداخله مدیران و امضاهای طلایی کاهش می‌یابد. لازم است سرمایه گذاری شرکت های دانش‌بنیان در این حوزه ها افزایش یابد. از همین رو از عزیزانی که در این حوزه فعالیت می کنند تقاضا داریم به این موضوعات توجه کرده و تلاش بیشتری در خصوص چالش های اصلی کشور داشته باشند تا ما شاهد ارائه خدمات بهتر و بیشتر در نظام اداری کشور باشیم.
ترکی در تشریح راه های ارتباطی دادستانی کل کشور با مردم اظهار کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت دادستانی کل کشور درخواستهای خود را اعلام کنند و این درخواست ها به صورت روزانه رسیدگی می شود، به طور مثال در موضوع ساختمان‌های ناایمن از مردم درخواست کردیم که ساختمان های ناایمن را به ما گزارش کنند؛ در نخستین روز این فراخوان ۸۰ گزارش در سایت دادستانی کل بارگذاری شده بود. لذا مردم به عنوان چشم بیدار و ناظر مشکلات و چالش‌های موجود در کشور را احصا و به ما منتقل کنند.
انتهای پیام/
ثبت ۸۰ گزارش مردمی از ساختمان‌های ناایمن در روز نخست فراخوان دادستانی کل کشور خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار