در نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان/

کشف بیش از 700 کیلوگرم مواد مخدر در آذربایجان شرقی / آذربایجان شرقی رتبه 28 اعتیاد در کشور

1401/04/01 - 14:04 - کد خبر: 66356 نسخه چاپی

نصر: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف 726 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سالجاری خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ "جعفر اقربائی فام " رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه یار و مددکار پلیس در مبارزه با مواد مخدر هستند.
وی در ادامه افزود:جمهوری اسلامی ایران براساس اعلام سازمان ملل پرچمدار مبارزه با مواد مخدر و در کشفیات مواد مخدر حائز رتبه اول در جهان می باشد.
این مقام انتظامی به کشف بیش از 7 تن انواع مواد مخدر در سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: در سال جدید هم در این مدت 726 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و تعداد 27 قاچاقچی و 2 باند قاچاق منطقه ای دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است.
سرهنگ "اقربائی فام " خاطرنشان کرد: تعداد 2 هزار و 26 مورد عملیات مبارزه با مواد مخدر در سراسر استان اجرا شده و تعداد یک هزار و 183 طرح پاکسازی در مناطق آلوده شهری صورت گرفته است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد در پایان با تاکید براینکه اقدامات پلیسی در جهت مبارزه و ناامن کردن فضا برای فعالیت توزیع کنندگان مواد مخدر است،گفت:اقدامات مقابلبه ای و ایجابی بطور همزمان در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوده و در این عرصه نیازمند همکاری و همراهی همه آحاد جامعه و سازمان ها هستیم. 
در ادامه "امیر رنجبر" سرپرست شورای هماهگی مبارزه با مواد مخدر استانداری آذربایجان شرقی در این اظهار داشت:روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و هفته مبارزه با اعتیاد فرصتی مغتنم برای ایجاد هماهنگی و همفکری در مبارزه و ریشه کنی بلای خانماسوز اعتیاد در جامعه است.
وی در ادامه افزود:امروزه مواد مخدر به عنوان بحران چهارم در جهان شناخته شده و در حدود 170 کشور با اعتیاد و مواد مخدر دست و پنجه نرم کرده و برای مبارزه با آن برنامه ریزی و هدف گذاری می کنند که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.
رنجبر به نرخ شیوع اعتیاد در کشور اشاره کرد و گفت: میزان شیوع اعتیاد و مصرف مواد مخدر در کشور 4/5 بوده که این میزان در آذربایجان شرقی 22/1 هست و استان دارای رتبه 28 از نظر شیوع به اعتیاد  جزء استان های برتر در پیشگیری از اعیاد بشمار می آید.  
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: کشور ایران به دلیل همسایه بودن با افغانستان بزرگترین کشور تولید کننده مواد مخدر جهان در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و به جرائت می توان گفت پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است چراکه تقدیم بیش از 4 هزار شهید در این عرصه و بیش از 12 هزار جانباز در این مسیر موید این مطلب است.
وی در ادامه با بیان اینکه 21 دستگاه عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند،گفت: دبیرخانه شور ا وظیفه سیاستگذاری،برنامه ریزی،نظارت و هماهنگی در امر مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در طول سال را برعهده دارد.
همچنین رنجبر به برنامه های روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در برنامه ها در استان از یکم تیر ماه با نشست خبری شروع شده، که می توان به دیدار با رئیس مجمع نمایندگان استان،نشست های تخصصی با فرمانداران،اجرای برنامه های فرهنگی  و ورزشی در فرهنگسراها،تجلیل از خانواده های معظم شهدا و تلاشگران مبارزه با مواد مخدرفسخنرانی در نماز جمعه این هفته،برپایی میز خدمت در مصلا و امحاء مواد مخدر غیر قابل اسحصال دارویی خواهد بود.
سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از همکاری و تعامل سازنده خبرنگاران و اصحاب رسانه در مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت ها و توانمندی ها در مبارز با اعتیاد و مواد مخدر استفاده کرد و از آگاهسازی و اطلاع رسانی سازنده غافل نشویم چراکه بهترین راه مبارزه با این بلای خانمانسوز پیشگیری اجتماعی و نظارت بیشتر والدین بر فرزندان می باشد.
انتهای پیام/
کشف بیش از 700 کیلوگرم مواد مخدر در آذربایجان شرقی / آذربایجان شرقی رتبه 28 اعتیاد در کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار