رئیس سازمان سنجش؛

عضویت در شبکه‌های اجتماعی متخلفِ کنکوری، جرم تلقی می‌شود

1401/04/01 - 12:48 - کد خبر: 66337 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان سنجش گفت: اگر داوطلبی خودش یا پدر و مادرش یا خانواده اش در شبکه های اجتماعی متخلف عضو باشند بالقوه جرم تلقی می شود.

به گزارش نصر، عبدالرسول پورعباس امروز در نشست خبری کنکور سراسری ۱۴۰۱ گفت: فرآیند برگزاری آزمون سراسری در هماهنگی کامل با آزمون گروه هنر چهارشنبه هشت تیر برگزار می شود.
وی گفت: تغییرات خوبی از نظر شکلی برای کنکور رخ داده است. رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: پیشرفته ترین اسکنر برای خواندن پاسخنامه ها در سنجش نصب شد. تا چهار میلیون و نیم پاسخنامه را با دقت و سرعت بالا بخواند.
وی درباره شناسایی متخلفان کنکور گفت: ۹۵ درصد شبکه های اجتماعی در فضای مجازی کاذب هستند و هیچ گونه فعالیتی در دسترسی به سوالات ندارند و تنها پول می گیرند و غیب شان می زند.
وی افزود: اگر داوطلبی خودش یا پدر و مادرش یا خانواده اش در شبکه های اجتماعی متخلف عضو باشند بالقوه جرم تلقی می شود. پورعباس گفت: یک عده تلاش می کنند در زمان آزمون به سوالات دسترسی پیدا کنند و در این مسیر ما تمام عینک های دوربین دار، گردنبند هوشمند، کراوات، پاپیون، دکمه که مجهز به دوربین هستند شناسایی کردیم.
وی افزود: یک عده ای اجیر می شوند و به صورت حرفه ای در آزمون شرکت می کنند که این افراد شناسایی شده اند و به صورت ویژه با آنها برخورد می شود.
رییس سازمان سنجش گفت: برخی هم سعی می کنند عکس بفرستند بیرون و برسانند به افراد کلید ساز آزمون، این مسیر هم شناسایی شده و با ایجاد سه پاسخنامه و شکست زمانی توانستیم این امکان را از آنها بگیریم.
وی گفت: با توجه به کاهش کرونا بازرسی بدنی امسال کامل انجام می شود. پورعباس افزود: برخی دم درب حوزه موبایل را تحویل می دهند که موبایل روشن است و کیتی اندازه یک عدس در گوش خود می گذارند و موبایل هم روی پاسخ خودکار تنظیم شده برای همین موبایل روشن یعنی تقلب‌.
وی گفت: با همکاری شرکت های دانش بنیان دستگاه شناسایی هر گونه نویز رادیویی و یا بولوتوس ساخته شده و به مراقبین داده شده است. رییس سازمان سنجش افزود: بعد از آزمون هم نرم افزارهایی برای شناسایی تقلب های احتمالی طراحی شده است. وی گفت: در زمان کرونا به دلیل اینکه امکان بازرسی بدنی وجود نداشت کمی فضای تقلب فراهم شد.
انتهای پیام/
عضویت در شبکه‌های اجتماعی متخلفِ کنکوری، جرم تلقی می‌شود خبرگزاری عصرایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار