خبر/

کشف ۹ ماینر غیرمجاز در مراغه 

1401/04/01 - 11:51 - کد خبر: 66322 نسخه چاپی

نصر: در شرایطی که ساعت کاری ادارات هم با هدف کاهش مصرف برق دچار تغییر شده، گویا به کارگیری قاچاقی ماینرهای ( دستگاه استخراج ارز ) غیرمجاز همچنان در مراغه ادامه دارد و هر از چندگاهی خبر کشف آنها اعلام می‌شود که آخرین مورد آن کشف ۹ دستگاه دیگر به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

به گزارش نصر، پلیس سرهنگ «مستجاب فتحی»، جانشین فرمانده انتظامی مراغه روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد ماینر قاچاق در ۲ نقطه مختلف شهر شناسایی، و کشف و ضبط شد.
به گفته وی ماموران پس از کسب اطلاع از فعالیت غیرمجاز این دستگاه‌ها، ابتدا هماهنگی لازم را با مراجع قضایی به عمل آوردند و در ادامه با همکاری عوامل اداره برق، از محل بازرسی و ماینرها را کشف و ضبط کردند.
البته سرهنگ فتحی به دستگیر شدن ۲ نفر در این رابطه نیز اشاره و بیان کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.
وی خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاه‌های ماینر به مصرف برق زیادی نیاز دارد و فعالیت غیرمجاز مزارع ارز دیجیتال علاوه بر ضررهای اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود. 
وی از اهالی شهرستان خواست برای کمک به اقتصاد و امنیت کشور به خصوص پیشگیری از اختلال در شبکه برقرسانی، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام/
کشف ۹ ماینر غیرمجاز در مراغه  خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار