کارشناس اقتصادی مطرح کرد: 

مدل کنسرسیوم برای صنعت چرم تبریز

1401/04/01 - 11:07 - کد خبر: 66311 نسخه چاپی

نصر: یک کارشناس اقتصادی گفت: بطور خلاصه منظور از کنسرسیوم، ائتلاف چند بنگاه باهم برای انجام امور انتفاعی است.

به گزارش نصر، رضا موسایی در گفتگویی افزوذ: این ترکیب علاوه بر ایجاد مزیت رقابتی ناشی از کاهش هزینه، باعث ایجاد هم‌افزایی مثبت در انجام هدف کنسرسیوم و در نتیجه افزایش کارایی در زمان و کیفیت اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: امروز که هر چه بیشتر نیازمند درآمد صادرات غیرنفتی هستیم، تشکیل و تقویت کنسرسیوم‌های صادراتی ضروری بنظر می‌رسد. در این میان، صنایع کوچک و متوسط منفرد، عموما به دلیل کوچک بودن، به هنگام حضور در بازارهای جهانی با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند. وی اذعان داشت: آنها فاقد دانش و توان مالی لازم بوده، قوانین و مقررات طرف خارجی را برآورده نکرده و عموما مقدار و کیفیت تولید آنها، نظر خریداران خارجی را جلب نمی‌کند. 
وی افزود: واحدهای تولیدی چرم تبریز نیز با چنین مسائلی درگیر بوده‌اند و انتظار میرود در بازارهای بین‌المللی حضور فعالانه داشته باشد و به رقابت با برندهای مطرح بپردازد. 
این گزارش حاکی است؛ براساس آمار آمایش سرزمینی وزارت صمت، شهر تبریز 198 واحد صنعتی چرمی(کیف و کفش هم شامل می‌شود) دارد زمانی که این شرکت‌ها دانش، منابع مالی و تماس‌های خود را در یک کنسرسیوم صادراتی روی هم می‌ریزند، می‌توانند پتانسیل صادراتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش و هزینه‌ها و مخاطرات ناشی از نفوذ به بازارهای جهانی را کاهش دهند.
انتهای پیام/
مدل کنسرسیوم برای صنعت چرم تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار