خبر/

نفت ارزان شد

1401/04/01 - 09:23 - کد خبر: 66294 نسخه چاپی

نصر: قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با فشار دولت آمریکا به شرکتهای نفتی بزرگ برای کمک به پایین بردن قیمت سوخت، کاهش پیدا کرد.

به گزارش نصر، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۳۴ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش، به ۱۰۸ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۳۳ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش، به ۱۱۳ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه با ۰.۵ درصد افزایش و شاخص نفت آمریکا با یک درصد افزایش بسته شده بود.
همزمان با افزایش کم سابقه قیمت بنزین در آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، خواستار توقف موقتی ۱۸.۳ سنت مالیات فدرال روی هر گالن بنزین شده است. بایدن دوشنبه هفته جاری اعلام کرده بود در حال بررسی مطرح کردن تعلیق این مالیات است.
به گفته استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI، حتی معامله‌گران نفتی اذعان کرده‌اند که قیمت‌های بالاتر نفت و قیمت‌های بالاتر بنزین به افزایش سریع‌تر نرخهای بهره آمریکا منتهی می‌شود و دولت بایدن خلاقیت بیشتری در عرصه سیاسی و مالی برای مهار هیولای تورم انرژی پیدا می ‌کند.
مدیران هفت شرکت نفتی که از سوی کاخ سفید برای پایین بردن قیمتهای سوخت تحت فشار قرار گرفته‌اند، قرار است روز پنجشنبه با رئیس جمهور آمریکا دیدار کنند.
مایکل ویرث، مدیرعامل شورون اظهار کرد: انتقاد از صنعت نفت راه پایین بردن قیمتهای سوخت نیست. وی در نامه‌ای خطاب به بایدن گفت: این اقدامات برای رویارویی با چالشهایی که با آنها مواجهه شده‌ایم، مفید نیستند.
با وجود نگرانی‌ها نسبت به تورم، تقاضا همچنان در مسیر بهبود و رسیدن به سطح پیش از پاندمی کووید قرار دارد و همان طور که شرکت بازرگانی ویتول و شرکت اکسون موبیل هفته جاری اشاره کردند، انتظار می‌رود رشد عرضه از تقاضا عقب بماند و بازار را دچار کمبود عرضه نگه دارد.
تحلیلگران پیش بینی کردند ذخایر نفت و بنزین آمریکا هفته گذشته احتمالا کاهش پیدا کرده و ذخایر سوختهای دیگر افزایش داشته است. آمار ذخایر نفت آمریکا به دلیل تعطیلات روز دوشنبه، هفته جاری با یک روز تاخیر منتشر خواهد شد و موسسه امریکن پترولیوم آمار هفتگی ذخایر نفت و سوخت آمریکا را روز چهارشنبه و اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز پنجشنبه منتشر می‌کند.
تحریمهای نفتی اروپا علیه روسیه بر سر حمله نظامی به اوکراین، هنوز تاثیر خود را نشان نداده که به معنای محدودتر شدن میزان عرضه در ماه‌های آینده است.
بازار هنوز با اختلال بیشتر عرضه نفت روسیه روبرو نشده است. تحریمهای اروپایی هنوز به اجرا درنیامده‌اند و آمار افت نسبتا اندک عرضه سوخت روسیه به اروپا از زمان آغاز جنگ در اوکراین را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/
نفت ارزان شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار