استاندار آذربایجان غربی؛

اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت مدیریت شهری ارومیه باشد

1401/03/31 - 13:56 - کد خبر: 66240 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان غربی گفت: مدیریت شهری ارومیه باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و سرمایه گذاری بخش خصوصی، روند تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری را تسریع کرده و در اولویت قرار دهد.

به گزارش نصر، محمدصادق معتمدیان دوشنبه شب در جمع مدیران و مسوولان مدیریت شهری ارومیه، با تاکید بر تعامل و هم افزایی شهرداری‌ها با دستگاه‌های دولتی افزود: قانون‌مداری و پایبندی به قوانین و ضوابط در راستای خدمت شایسته به مردم، مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه کوتاهی در عمل به قوانین در دوره‌های گذشته، موجب رکود در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در شهر شده بود، اضافه کرد: برخی تخلفات در دوره‌های گذشته، مدیریت شهری کنونی را تحت تاثیر قرار داده و با توجه به اینکه شهرداری وظایف متعددی دارد  لذا تعلل در ارائه خدمات، شهر را با مشکل روبرو می‌کند.
معتمدیان با بیان اینکه پرونده‌های قضایی مجموعه مدیریت شهری باید به سرعت تعیین تکلیف شود، یادآور شد: این اقدام مانع از تداوم رکود در شهر خواهد شد.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تسریع در مدیریت شرایط فعلی شهر ارومیه توسط شورای شهر و شهردار، اظهار کرد: نباید فعالیت حوزه‌هایی چون حمل و نقل عمومی، فضاهای سبز، پسماند، نظارت بر ساخت و ساز و اقتصاد شهر با رکود مختل شود.
وی با اعلام اینکه شهرداری نباید متکی به بودجه دولتی باشد، ادامه داد: مدیریت شهری با برنامه جامع کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، باید بدنبال درآمد پایدار بوده و با روحیه همکاری و هم افزایی در شورای شهر، مسیر رفع مشکلات شهر ارومیه هموار شود.
معتمدیان با اشاره به اینکه اعضای شوراهای اسلامی نباید از وظایف قانونی خود خارج شوند، گفت: مسایل شهری اگر به موقع مدیریت و رفع نشود، مشکلاتی چون بروز آسیب‌های اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.
استاندار آذربایجان غربی، وظیفه اصلی شورای شهر را ریل گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری دانست و تاکید کرد: سیستم‌های مدیریتی نظارت را از خود شروع و منتظر مداخله دستگاه‌های نظارتی نباشند و در این راستا ضروری است نظارت شورای شهر بر شهرداری، تقویت و جلوی هرگونه لغزش یا تخلفی گرفته شود.
معتمدیان وحدت و انسجام سازمانی را در مدیریت شهری ضروری عنوان کرد و افزود: مصوبات شوراها نتیجه یک خرد جمعی هستند و نباید اجازه داد اختلافات در شوراها و شهرداری، مانع توسعه شهری شود چرا که همه در قبال خدمتگزاری شایسته به مردم مسوول هستیم.
وی با اعلام اینکه باید به صورت شبانه روزی در خدمت مردم باشیم، اظهار کرد: تصمیم گیری در حوزه مدیریت شهری در کنار دقت بالا، تسریع و با روان‌سازی فرایندهای اداری، مسیر توسعه شهر و رسیدگی به امور مردم هموار شود.
استاندار آذربایجان غربی استفاده از تمام ظرفیت‌های استان و شهرستان برای توسعه شهری را ضروری دانست و ادامه داد: نارضایتی‌های مردم و مشکلات حوزه مدیریت شهری، مطالعه، شناسایی و رفع شود.
وی با اشاره به ضرورت ساماندهی معتادان متجاهر در سطح شهر ارومیه جهت تامین آرامش روانی مردم و بهبود چهره شهر، گفت: در راستای بهبود وضعیت مناطق حاشیه نشین شهر، گام‌هایی برداشته شده چون مطالبات مردم در مناطق محروم و حاشیه‌ای باید تامین شود.
معتمدیان استفاده از امکانات ملی برای جبران عقب افتادگی ها را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: تمام امکانات ملی، دولتی، نهادهای حاکمیتی، استانی و دستگاه‌های مختلف باید برای بهبود شاخص‌های توسعه آذربایجان غربی بسیج شود.
وی با بیان اینکه امید مردم به مدیریت شهری ارومیه باید ترمیم شود، تاکید کرد: از مدیریت شهری ارومیه برای خروج از وضعیت کنونی، حمایت حداکثری خواهیم داشت.
انتهای پیام/
اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت مدیریت شهری ارومیه باشد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار