رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز:

پذیرش دانشجوی پزشکی در مراغه به همت محلی هم نیاز دارد

1401/03/30 - 21:41 - کد خبر: 66186 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشکده علوم پزشکی مراغه به همت مسئولان محلی هم نیاز دارد و زیرساخت‌ها برای حضور دانشجویان رشته پزشکی باید با مشارکت محلی ایجاد شود.

به گزارش نصر، بهمن نقی‌پور روز دوشنبه در جلسه تکریم و معارفه رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه که در اتاق فرماندار مراغه برگزار شد، اظهار داشت: برای ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه و همچنین پذیرش دانشجوی پزشکی نیازمند کارگروهی منسجم هستیم و برخی از مشکلات پیش‌روی آنها هم حل شده است.
وی با قدردانی از تلاش‌های «اصغر تنومند» رئیس سابق دانشکده علوم‌پزشکی مراغه، افزود: ایشان در طول این چند سال خدمت همواره به صورت شبانه‌روزی تلاش کردند و به خصوص در روزهای سخت کرونا شاهد مدیریت قابل قبولی از وی بوده‌ایم.
وی ادامه داد: تغییر رئیس دانشکده نیز با هدف تزریق روحیه جدید و ایجاد تحول صورت می‌گیرد و امیدواریم رئیس جدید دانشکده علوم‌پزشکی مراغه ادامه‌دهنده کارهای مثبت قبلی باشد و برنامه‌های جدیدی را هم در دستور کار قرار دهد.
وی با بیان اینکه مراغه شهری تاریخی و فرهنگی است، اظهار امیدواری کرد تا تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان از تیم جدید مدیریتی در دانشکده علوم پزشکی حمایت کنند و با تمام توان در کنار آنان باشند.
ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه مطالبه اصلی مردم است
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این آیین اعلام کرد: ارتقای دانشکده علوم پزشکی مراغه به دانشگاه مطالبه اصلی مردم شهرستان بوده و خواسته اصلی ما هم شتاب بخشیدن به این موضوع است.
 
 
داود اسدیان تصریح کرد: دانشکده علوم پزشکی مراغه یکی از ظرفیت‌های کم‌نظیر شهرستان است و از این‌رو حفظ و تقویت کادر علمی فعلی و ایجاد برخی از رشته‌های تخصصی در مقاطع بالای تحصیلی را خواستار هستیم.
وی با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها برای پذیرش دانشجوی پزشکی، عنوان کرد: آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی، تکمیل فاز دوم بیمارستان سینا و حل مشکلات بیمارستان خصوصی از دیگر دغدغه‌های شهرستان در حوزه بهداشت و درمان است.
فرماندار مراغه با اشاره به اینکه مراغه شهری علمی، فرهنگی و تاریخی بوده و خدمت در این شهرستان باعث افتخار و سربلندی است، ابراز امیدواری کرد که با رویکرد و انرژی جدید و استفاده از تجربه‌های تیم قبلی، حوزه بهداشت، درمان و پزشکی شهرستان بیش از پیش در مسیر پیشرفت قرار گیرد.
در این آیین از زحمت‌های چهارونیم ساله «اصغر تنومند» قدردانی و « دکتر الهوردی ارجمندی» به عنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه معرفی شد.
پس از این آیین رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به همراه فرماندار مراغه از مرکز تشخیصی و درمانی خیرساز بیماران سرطانی زنده‌یاد آسیه سخایی که در حال ساخت است بازدید کردند.
انتهای پیام/
 پذیرش دانشجوی پزشکی در مراغه به همت محلی هم نیاز دارد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار