رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی؛

۷۵ درصد فارغ التحصیلان‌ دانشگاه علمی کاربردی مشغول به‌کار هستند 

1401/03/30 - 17:12 - کد خبر: 66169 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: ۷۵ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه در آذربایجان شرقی مشغول به کار هستند.

به گزارش نصر، "فرزان قالیچی"، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه مهارت محور است، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، یک دانشگاه کارآفرین و شغل محور است و در مقاطع کاردانی و کارشناسی و در رشته های کاربردی و مهارتی گروه های صنعت، فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات اجتماعی و کشاورزی از طریق سازمان سنجش دانشجو می پذیرد.
وی به شروع ثبت نام مقطع کارشناسی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: متقاضیان در مقطع کارشناسی از ۲۹ مردادماه و مقطع کاردانی از ۱۴ تیرماه سال جاری می توانند جهت ثبت نام به سایت سازمان سنجش و یا به مراکزآموزش علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی مراجعه نمایند.
قالیچی با بیان اینکه تعداد رشته ها نسبت به سال گذشته در مقطع کاردانی و کارشناسی افزایش یافته است، اشاره کرد و گفت: ۱۱۱ رشته در مقطع کاردانی با افزایش ۶۰ درصدی، ۹۲ رشته در مقطع کارشناسی با افزایش ۵۴ درصد که اغلب با نیاز بازار کار منطبق است صورت گرفته است. دانشگاه علمی کاربردی طی یک سال گذشته اقدام به تهیه ۱۰۰ برنامه جدید به رشته های دانشگاه کرده است که دانشگاه استان توانسته تا به امروز بالای ۵۰ رشته را جایابی کرده است.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی به مراکزی که در این نیمسال پذیرش دارند اشاره کرد و گفت: 16مرکز در تبریزجهت پذیرش دانشجو وجود دارد که از این تعداد 12 در مرکز تبریز و 4 مرکز در شهرستان وجود دارد. 
قالیچی با بیان اینکه با تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی به اشتغال و کارآفرینی نزدیک می­‌شوید، اذعان کرد: دانشگاه علمی کاربردی بر پایه دانشجویان کارآفرین است و در این راستا این دانشگاه توسط اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر، روی ریل اصلی خود قرار گرفته است. دانشگاه علمی کاربردی، نسبت به سال های گذشته در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: آموزش موضوعی دو طرفه و بر پایه تعالی همزمان سیستم آموزش و دانشجو است و متاسفانه به دلیل سبک آموزش دانشگاه‌های ما در طول سالیان و عدم توانمندسازی دانشجو برای ورود به بازار کار نتایج خوبی در این خصوص نگرفته‌ایم و بخش قابل توجهی از دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل، فاقد توانمندی لازم برای ورود به بازار کار هستند و همین امر موجب نگاه و تلقی منفی بنگاه‌های اقتصادی نسبت به دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی شده است.
وی ابراز کرد: پرداختن به آموزش های علمی کاربردی و مسئله مهارت آموزی امروز بسیار در بین مردم و مسیولین برجسته است. با توجه به شعار سال جاری، محور فعالیت ها و اهداف کلان دانشگاه علمی کاربردی تربیت نیروهای کارآمد در عرصه تولید در راستای کمک به بنگاه های اقتصادی و تولیدی است.
وی به عدم توانایی فارغ التحصیلان‌ رشته های دیگر در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: محتوای درسی دانشگاه علمی کاربردی به گونه ای است که دانشجویان مهارتی و کارآفرین تحویل جامعه می دهد.
که اغلب با نیاز بازار کار منطبق است. به تعداد مدرسان دانشگله علمی کاربردی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۹۱۴ نفر است اما همچنان در صدد فراخان جذب مدرس هستیم تا کاستی ها و جای خالی بعضی از اساتید نسبت به ظرفیت ایجاد شده هستیم.
قالیچی تصریح کرد: در شرایط فعلی ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در ۱۷ مرکز علمی‌کاربردی در سطح استان مشغول تحصیل اند.
وی به نقش رسانه ها در هدفمندکردن دانشگاه به سمت آموزش های مهارتی خاطرنشان کرد و گفت: رسانه ها یکی از بازوهای اصلی دانشگاه علمی کاربردی در امر اطلاع رسانی ها بوده است و همیشه در امر آموزش و مهارت افرایی، یار و پشتیبان دانشگاه علمی کاربردی بودند. رسانه ها در این زمینه نه تنها به دانشگاه بلکه بیشترین کمک را به افرادی کرده‌اند که می‌خواستند در این کشور با بهره‌مندی از راهنمایی های درست، کاری انجام بدهند و زندگیشان را اداره کنند.
وی ادامه داد: توجه به نظام آموزش های مهارتی باعث شده نگرش خانواده ها نسبت به تحصیل و مهارت تغییر کند و دانشجویان مهارت محور و کارآفرین تربیت شوند.
قالچی گفت: ۳۱ خرداد سالروز شهادت چمران به نام روز بسیج نام گذاری شده است. تنها یاد کردن شهدا دردی را دوا نمیکند بلکه باید راه آنان را پیش ببریم.
انتهای پیام/
۷۵ درصد فارغ التحصیلان‌ دانشگاه علمی کاربردی مشغول به‌کار هستند  سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار