رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراغه؛

برج مرکزی رصدخانه مراغه ترمیم و اصلاح می‌شود

1401/03/30 - 13:17 - کد خبر: 66135 نسخه چاپی

نصر: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراغه به سفر مقام عالی وزارت طی ۱۶ اردیبهشت ماه به این کهن‌شهر اشاره کرد و گفت: به برکت همین سفر پنج میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم و اصلاح برج مرکزی رصدخانه اختصاص یافت. 

به گزارش نصر، یعقوب طالبی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مراغه روز دوشنبه افزود: با این اعتبار بخش‌های آسیب‌دیده برج مرکزی رصدخانه ترمیم و جداره داخلی برج رنگ‌آمیزی می‌شود.
وی با اعلام اینکه پیمانکار مربوطه نیز انتخاب و عملیات اجرایی از روز گذشته آغاز شده است، بیان کرد: درخواست‌های محلی برای ایجاد پایگاه ملی رصدخانه نیز به مدیرکل امور پایگاه‌ها ارجاع و بررسی شد اما به گفته مسئولان امر فعلا ظرفیت پایگاه‌های ملی کشور پر است. 
وزیر میراث فرهنگی همچنین در خصوص ثبت گنبدهای تاریخی مراغه در فهرست آثار جهانی نیز به معاون میراث‌ فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دستور داده بود تا آنها را در فهرست بررسی قرار دهد.
ضرغامی طی این سفر در خصوص آزادسازی محوطه پیرامون مقبره اوحدی مراغه و تخصیص اعتبار برای تملک خانه‌های تاریخی نیز خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی دستور بررسی صادر کرد.
وزیر میراث فرهنگی در خصوصی مسجد ملارستم و احیای مجموعه تاریخی آن و سازماندهی میدان این مسجد نیز دستور تخصیص مبلغ مناسب صادر کرده‌ که نتیجه آن هنوز اعلام نشده است.
عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر نیم‌روزه خود به مراغه از برخی آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بازدید کرد و مراغه را نه تنها «باغ‌شهر» بلکه «آرمان‌شهر» خواند.
انتهای پیام/
برج مرکزی رصدخانه مراغه ترمیم و اصلاح می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار