شهردار تبریز در دیدار با سرکنسول ترکیه مطرح کرد:

تیم تراکتور، برندی برای توسعه ارتباطات ورزشی ایران و ترکیه

1401/03/30 - 13:05 - کد خبر: 66132 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز گفت: تبریز ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری دارد که می‌تواند محل اشتراک تجربیات و فعالیت بخش خصوصی ترکیه باشد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار پیش از ظهر امروز در دیدار چتین تانر، سرکنسول ترکیه در تبریز اظهار کرد: حوزه حمل و نقل به عنوان عرصه‌ای زودبازده در امر سرمایه‌گذاری می‌تواند به  بخش خصوصی ترکیه معرفی شود.
وی افزود: در حوزه حمل و نقل ظرفیت‌های خوبی برای همکاری داریم چون پتانسیل تولید اتوبوس در ترکیه بالا است و ما نیز از طریق منطقه آزاد ارس می‌توانیم واردات اتوبوس داشته باشیم. 
هوشیار ادامه داد: ترکیه ظرفیت بالایی در تولید اتوبوس و تاکسی دارد که آماده مشارکت و همکاری در این زمینه هستیم.
شهردار تبریز تصریح کرد: مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز، با دویست هکتار مساحت می‌تواند به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی برای احداث شهرک ورزشی سرمایه‌گذاری باشد.
وی اضافه کرد: در حوزه رفاهی، تجاری، انرژی و هوای پاک بنیه علمی قوی داریم که آماده به اشتراک‌گذاری آن هستیم.
وی تاکید کرد: مجموعه‌های تخصصی دانش‌بنیان در تبریز فعالیت گسترده‌ای دارند و می‌توانیم از تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی دو طرف بهره‌مند شویم.
هوشیار خاطرنشان کرد: در صنعت و صنایع سنگین و شکلات و صنایع غذایی نیز تبریز بازار تجاری و ظرفیت‌ خوبی دارد که می‌توانیم به اشتراک بگذاریم.
وی یادآورد شد: ورزش حوزه‌ای کم‌هزینه و زودبازده برای افزایش تعاملات و ارتباطات دوجانبه است و تیم تراکتور در این زمینه ظرفیت خوبی است.
شهردار تبریز عنوان داشت: تلاش می‌کنیم در بحث مدیریت شهری، تجارت و اقتصاد داشته‌های خود را به اشتراک بگذاریم و در کنار آن برنامه‌ای برای دیدار تجار تبریزی و ترکیه‌ای ترتیب می‌دهیم.
وی افزود: سیاست دولت جدید ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه است که دست ما را برای افزایش تعاملات باز می‌گذارد.
هوشیار اظهار کرد: استاندار آذربایجان‌شرقی نیز علاقمند به بررسی روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آنها است و در کنار آن بتوانیم علم و تکنولوژی تبریز را نیز صادر کنیم.
تیم تراکتور، برندی برای توسعه ارتباطات ورزشی ایران و ترکیه نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار