خبر/

دومین مرکز درمانی حجاج ایرانی در مدینه راه اندازی می‌شود/ ارائه خدمات درمانی به ۸۱۰ زائر

1401/03/29 - 21:12 - کد خبر: 66074 نسخه چاپی

نصر: نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت مستقر در مدینه منوره با اشاره به راه اندازی دومین مرکز درمانی در صورت صدور مجوز گفت: ‌تاکنون به ۸۱۰ نفر از زائران ایرانی حرم نبوی خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده است.

به گزارش نصر، حجت الله روستا در گفت وگو با خبرنگار حج و زیارت ایرنا گفت: علت مراجعه بیشتر زائران ایرانی حج تمتع به مرکز درمانی، سردرد ناشی از خستگی بوده است و تحت معاینات پزشکی قرار گرفته اند.  
وی افزود: تاکنون بیماری خاصی در بین زائران ایرانی در شهر مدینه گزارش و مشاهده نشده است و همه آنها در سلامت کامل قرار دارند.
روستا با اشاره به راه اندازی درمانگاه برای ارائه خدمات به زائران در هتل رمادی مدینه از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مستقر در شهر پیامبر، گفت:‌ مسئولان مرکز پزشکی حج و زیارت در تلاش هستند تا دومین مرکز درمانی برای ارائه خدمات پزشکی به زائران در یکی دیگر از هتل های مدینه راه اندازی شود.  
به گفته وی، مسئولان ذیربط پیگیر هستند تا مجوز راه اندازی و فعالیت این مرکز را از کشور میزبان دریافت کنند.  
روستا با اشاره به اینکه امکانات برای راه اندازی این مرکز مهیا شده است، افزود: با صدور مجوز، دومین مرکز پزشکی حج در مدینه منوره در کمتر از هفت ساعت راه اندازی خواهد شد.  
امسال در موسم حج تمتع ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر ایرانی حضور می یابند؛ سفر زائران ایرانی از روز ۲۲ خرداد ماه به سرزمین وحی آغاز شده و انتقال آنها به دو شهر مدینه وجده تا روز سیزدهم تیرماه ادامه می یابد.
بخشی از زائران مدینه قبل و برخی دیگر مدینه بعد هستند؛ بازگشت زائران نیز تا روز هفتم مرداد ماه و آخرین روز ذی الحجه خواهد بود.
انتهای پیام/
دومین مرکز درمانی حجاج ایرانی در مدینه راه اندازی می‌شود/ ارائه خدمات درمانی به ۸۱۰ زائر خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار