نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

پرداخت یارانه ظلم و جفا در حق مردم است

1401/03/29 - 16:06 - کد خبر: 66046 نسخه چاپی

نصر: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پرداخت یارانه نقدی باعث ایجاد تورم می شود و پرداخت آن به ضرر مردم است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه شهرستان بناب با بیان اینکه مردم در وضعیت فعلی اقتصادی تحت فشار هستند؛ افزود: قطعاً پرداخت یارانه نقدی ظلم و جفا به مردم محسوب شده و مجلس هیچگاه به یارانه نقدی رأی نداده است.
وی هدفمندسازی یارانه‌ها و حل مشکلت بین المللی را ضرورتی برای کشور دانست و بیان کرد: اگر این موضوع حل نشود قطعاً با تورم و مشکلات اقتصادی فعلی مواجه خواهیم بود و مسئولان ارشد کشور می‌بایست حل این دو موضوع را در اولویت کاری قرار دهند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سپس با انتقاد از پرداخت بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نقدی در کشور و در ماه تصریح کرد: در هیچ جای دنیا این روش مرسوم نیست که دولت یارانه را بصورت نقدی در بین مردم توزیع کند!
باقری بنابی با تأکید بر اینکه پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی ظلم و جفا در حق مردم است؛ گفت: بهتر است بجای پرداخت یارانه بصورت نقدی این مبالغ در بخش تولید، صنعت، کشاورزی و اشتغال سرمایه گذاری شده و یارانه را صرفاً به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص دهند.
وی خاطرنشان کرد: اکثریت مردم نه یارانه ۴۰۰ هزار تومانی را می‌خواهند و نه روغن نباتی ۶۰۰ هزار تومانی را!
این نماینده مجلس در ادامه یکی از راهکارهای حل و اصلاح مشکلات حال حاضر کشور را بازنگری در خصوص مسائل بین المللی دانست و تأکید کرد: دولت باید فکری به حال مسائل بین المللی بکند در غیر این صورت حل مشکلات سخت‌تر خواهد بود.
این گزارش می‌افزاید، در ادامه این مراسم از کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه شهرستان با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.
انتهای پیام/
 پرداخت یارانه ظلم و جفا در حق مردم است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار