خبر/

دستورالعمل جشنواره بین‌المللی حرکت به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

1398/08/25 - 11:52 - کد خبر: 6600 نسخه چاپی

نصر:معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری دستورالعمل دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی حرکت را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش نصر به نقل ازایرنا، جشنواره بین‌المللی حرکت ویژه انجمن های علمی دانشجویی و با تأکید بر هم افزایی، تکثیر ایده های خلاق، ایجاد انگیزه و نشاط در انجمن های علمی دانشجویی همه ساله برگزار می شود.
این جشنواره تلاش می کند مبنا و مبدأ حرکتی نوین برای سازماندهی فعالیت های دانشجویی باشد.

دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی حرکت، رویدادی برای رقابت، عرضه و نمایش دستاوردهای برتر علمی دانشجویان است که به صورت سالانه و با سیاستگذاری و برنامه ریزی اداره کل فرهنگی و اجتماعی همچنین با همکاری دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، حمایت و مشارکت نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی برگزار می شود.

بر اساس گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری، راهبرد اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره، تاکید بر اقتصاد دانش بنیان و مقاومی و تغییر رویکرد برگزاری جشنواره با تکیه بر این مهم است.
این معاونت اعلام کرد: دانشگاه ها لازم است بر اساس سیاست های خود و اهداف مندرج در این دستورالعمل، جشنواره دانشگاهی حرکت را در چارچوب این دستورالعمل و در دو بخش رقابتی و نمایشگاهی برگزار کنند.
در بخش رقابتی، آثار و دستاوردهای علمی انجمن ها و دانشجویان دانشگاه پس از اعلام فراخوان و اطلاع رسانی توسط دبیرخانه دانشگاهی دریافت همچنین براساس حوزه های رقابتی مندرج در ماده ۹ این دستورالعمل و فرم های داوری ارزیابی و داوری شده و آثار برتر برای شرکت در مرحله بین المللی جشنواره معرفی می شوند.
فرآیند داوری
برای داوری آثار رسیده در این بخش، کمیته داوری متشکل از اعضای هیات علمی، استادان و صاحبنظران دانشگاه و استادان مشاور انجمن های علمی، اعضای فعال و باتجربه در انجمن های علمی تشکیل می شود.
مدیر فرهنگی، اجتماعی یا رئیس اداره علمی به عنوان رییس کمیته و کارشناس انجمن های علمی دانشگاه به عنوان دبیر کمیته است.
معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دستور العمل تاکید کرد: این کمیته موظف است بر اساس فرم های داوری که از طرف دبیرخانه مرکزی جشنواره ارائه می شود تمام آثار را بررسی و برگزیدگان را معرفی کند.
آثار دانشگاه ها از آذرماه توسط دبیرخانه این جشنواره دریافت می شود و زمان برگزاری آن اعلام می شود.

براساس این دستورالعمل، دانشگاه های مادر و بالاتر از ۱۰ هزار دانشجو امکان ارسال هشت اثر دارند، دانشگاه های بالاتر از سه هزار دانشجو ۶ اثر، دانشگاه های زیر سه هزار دانشجو، دانشجویان موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی نیز چهار اثر می توانند ارسال کنند
فعالیت های گزارش شده باید مستقل از برنامه آموزشی و پژوهشی دانشگاه و حاصل کار دانشجویان یا با مشارکت استادان دانشگاه صورت گرفته باشد.
هر انجمن در حوزه رقابتی مربوط به انجمن برتر و نیز حداکثر در دو حوزه دیگر و هر دانشجو تنها در یک حوزه می تواند آثار خود را ارسال کند.

انتهای پیام/

دستورالعمل جشنواره بین‌المللی حرکت به دانشگاه‌ها ابلاغ شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار