مدیرکل حج وزیارت استان؛

نخستین گروه زائران آذربایجان غربی ۹ تیر به سرزمین وحی مشرف می‌شوند

1401/03/29 - 12:26 - کد خبر: 65999 نسخه چاپی

نصر: مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی با اشاره به اعزام هزار و ۴۷ نفر طی امسال از استان به آیین حج ابراهیمی گفت: نخستین گروه زائران از این استان روز نهم تیرماه به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

به گزارش نصر، شاهین مطیع حق شناس روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: زائران پس از انجام اعمال مربوط به حج، در روزهای چهارم و پنجم مردادماه سال جاری به میهن بازخواهند گشت.
وی با اشاره به تعداد کاروان های اعزامی از آذربایجان غربی اظهار کرد: هشت کاروان شامل چهار کاروان شیعه و چهار کاروان سنی از شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد، بوکان، سردشت، میاندوآب و سلماس از فرودگاه ارومیه عازم مکه مکرمه خواهند بود.
وی با بیان اینکه اعزام ها درقالب چهار پرواز صورت می گیرد، اضافه کرد: زائران سرزمین وحی، ۴۸ ساعت پیش از اعزام باید در آزمایشگاه های تعیین شده تست «پی سی آر» بدهند.
مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی تاکید کرد: زائران باید پروتکل های بهداشتی نظیر زدن ماسک و ضدعفونی دست ها را رعایت کنند.
حق شناس گفت: به همراه داشتن داروهایی نظیر متادون و برخی داروهای مشابه در حج جرم است که باید مورد توجه جدی همه زوار قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، امسال اعزام سه هزار و ۷۴۵ نفر  به سرزمین وحی در نظر گرفته شده بود ولی محدودیت های کشور میزبان این رقم را به هزار و ۱۰ نفر رساند.
انتهای پیام/
نخستین گروه زائران آذربایجان غربی ۹ تیر به سرزمین وحی مشرف می‌شوند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار