مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز؛

مردم دام‌های قربانی را در کشتارگاه‌های مجاز ذبح کنند

1401/03/29 - 09:22 - کد خبر: 65970 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: با توجه به سطح هشدارهای دامپزشکی برای حفظ سلامت جامعه و دوری از تب کریمه کنگو، مردم از ذبح دام در منزل و مکان‌های دیگر به جز کشتارگاه‌های مجاز خودداری کنند.

به گزارش نصر، کریم قدرتی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به هشدار شیوع تب کریمه کنگو، امسال تاکید ویژه‌ای بر ذبح قانونی و رعایت دستورالعمل های ارایه شده از سوی اداره کل دامپزشکی برای عرضه بهداشتی دام و پیشگیری از هرگونه بیماریهای مشترک انسان و دام شده است.
وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از ظرفیت های رسانه‌ای در جهت فرهنگ سازی شهروندان برای خرید از مراکز عرضه بهداشتی و همچنین ارایه هشدارهای لازم درباره بیماری‌های حیوانی، یادآوری کرد: به خاطر حفظ سلامت جامعه و دریافت کنندگان گوشت احسان، مردم دام قربانی خود را فقط در کشتارگاه های مجاز ذبح کنند.
مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز با اشاره به هماهنگی های لازم برای برپایی مراکز عرضه بهداشتی در عید سعید قربان، گفت: با توجه به تجارب سال‌های گذشته و ضرورت آمادگی هرچه بهتر برای برگزاری باشکوه‌تر عید سعید قربان و ایجاد مراکز عرضه بهداشتی دام زنده در این مناسبت مهم، هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مرتبط انجام می شود.
قدرتی، با بیان اینکه نهادهای مرتبط باید برای ارتقای بهداشت و آسایش خاطر شهروندان دست به دست هم دهند، ادامه داد: در این راستا سازمان میادین شهرداری تبریز در تعیین و ساماندهی مراکز عرضه دام زنده و همچنین ادارات کل جهاد کشاورزی، دامپزشکی و صنعت و معدن و تجارت استان و بهداشت در امر نظارت‌های بهداشتی و اقتصادی نقش به سزایی ایفا می کنند.
وی اظهار داشت: به خاطر شیوع تب کریمه کنگو تمام موسسه ها خیریه که قصد قربانی کردن در این عید فرخنده را دارند باید قربانی ها را فقط در کشتارگاه ها ذبح کنند.
قدرتی، افزود: کشتارگاه تبریز آماده است دام قربانی را به نیابت و با قیمت مصوب و در صورت تمایل بسته بندی و بعد از رعایت پیش سرد، در هر محلی که درخواست می شود رایگان تحویل دهد.
انتهای پیام/
مردم دام‌های قربانی را در کشتارگاه‌های مجاز ذبح کنند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار