وضعیت نامشخص معادن طلای آذربایجان‌شرقی!/ عقب‌ماندگی 40 ساله در عرصه معدن

1401/03/28 - 20:47 - کد خبر: 65960 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به عقب‌ماندگی 40 سال گذشته استان در عرصه معدن بر لزوم جلوگیری از خام فروشی معادن تاکید کرد و گفت: باید در ارتباط با تکمیل زنجیره و احداث شهرک صنایع پایین‌دستی معادن اصلی استان فکر اساسی کنیم.

به گزارش نصر، عابدین خرم عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در سال گذشته در جذب اعتبارات برخی از طرح‌های مربوط به کمیته امداد و بهزیستی چندان موفق عمل نشد که امسال باید جذب اعتبارات این نهادهای حمایتی به جد پیگیری شود.
وی متذکر شد: بحث طرح‌های مربوط به ایجاد اشتغال‌های کوچک و متوسط برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بسیار مهم است و باید تلاش کنیم این طرح‌ها را در سال‌جاری به سرانجام برسانیم و دچار وضعیت سال۱۴۰۰ نشویم.

قصه پرغصه معدن در استان باید حل شود
خرّم در بخش دیگری از صحبت‌های خود یکی از موثرترین عوامل توسعه استان را ساماندهی وضعیت معادن دانست و توضیح داد: معدن اصلی‌ترین مزیت استان است و قصه پرغصه معدن در آذربایجان‌شرقی باید حل شود.
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به عقب‌ماندگی ۴۰ سال گذشته استان در عرصه معدن بر لزوم جلوگیری از خام فروشی معادن تاکید و تصریح کرد: باید در ارتباط با تکمیل زنجیره و احداث شهرک صنایع پایین‌دستی معادن اصلی استان فکر اساسی کنیم.
وی اذعان داشت: معدن مس سونگون از درآمدزایی بالایی برخوردار است اما در کنار آن چند معدن طلا استقرار یافته که نه گردش مالی و نه محل فرآوری و انتقال مواد این معادن مشخص است!!
خرّم مدعی شد: در حال حاضر بسیاری از معادن در شهرستان‌ها تمام جاده‌های روستایی و شهری محل را تخریب کرده که امکان تعمیر و بازسازی این جاده‌ها با منابع اندک راهداری اصلا وجود ندارد.
استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: معادن استان باید برای توسعه محل معدن به‌ویژه بحث راه‌ها کمک‌های اساسی کنند و چنین موضوعاتی هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.
وی تاکید کرد: لازم است در ارتباط با ایجاد ارزش افزوده توسط معادن برنامه داشته باشیم و با هماهنگی بین دستگاه‌های صمت، اقتصاد و دارایی، مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های نظارتی به موضوع حقوق دولتی معادن ورود یابیم تا این حقوق تحصیل و در استان هزینه شود و وضعیت را سامان دهد.
انتهای پیام/
وضعیت نامشخص معادن طلای آذربایجان‌شرقی!/ عقب‌ماندگی 40 ساله در عرصه معدن خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار