تعداد گربه ها و سگ های ولگرد در استانبول اعلام شد

1401/03/28 - 13:50 - کد خبر: 65900 نسخه چاپی

نصر: تخمین زده می شود که 130 هزار سگ ولگرد و 125 هزار گربه در سراسر شهر استانبول وجود داشته باشد.

به گزارش نصر، محمد نوری کوشکون، مدیر خدمات دامپزشکی شهرداری کلانشهر استانبول، اظهار داشت که تخمین زده می شود 130 هزار سگ ولگرد و 125 هزار گربه در سراسر شهر وجود داشته باشد.
دومین کارگاه آموزشی توانبخشی حیوانات ولگرد به منظور رفع مشکلات حیوانات ولگرد و بهبود شرایط نگهداری، تغذیه و درمان حیوانات برگزار شد.
کوشکون طی سخنانی در این مراسم گفت که در حال انجام مطالعات مختلفی برای درمان حیوانات ولگرد و بهبود شرایط زندگی آنها هستند.
کوشکون با اشاره به وجود 6 خانه سالمندان برای حیوانات ولگرد، اطلاعات زیر را ارائه کرد:
"بر اساس اعدادی که در سال گذشته تعیین کردیم، تخمین می زنیم که در طول سال 130 هزار سگ ولگرد و 125 هزار گربه در استانبول وجود داشته باشد. ما همه استراتژی های خود را بر اساس این اعداد تعیین می کنیم. تنها راه حل ما عقیم سازی است تا این جمعیت را هم از نظر سلامت و رفاه حیوانات و هم از نظر سلامت انسان و محیط به تعداد معقول کاهش دهیم. در سیستم ما برنامه اجرایی بصورت جمع آوری، عقیم سازی، واکسینه کردن، علامت گذاری، و رها کردن آنها به محیطی است که آنها را از آنجا جمع آوری کرده ایم، میباشد. سال گذشته نزدیک به 27 هزار سگ ولگرد عقیم و 56 هزار سگ ولگرد تحت درمان قرار گرفتند.
کوشکون، مدیر خدمات دامپزشکی خاطرنشان کرد: در پایان کارگاه گزارشی تهیه خواهد شد که در آن چه نوع کارهایی برای حیوانات ولگرد در بخش دولتی و خصوصی انجام خواهد شد.
بایرام علی چاکر اوغلو، رئیس اداره غذا، کشاورزی و دام شهرداری کلانشهر استانبول و همچنین مقامات دامپزشکی 39 منطقه استانبول و اعضای هیئت علمی دانشکده های دامپزشکی برخی از دانشگاه ها در این کارگاه حضور داشتند.
در این کارگاه به بررسی مشکلات حیوانات ولگرد، راهکارهای رفع آنها و اقدامات توانبخشی حیوانات ولگرد پرداخته شد. ضمن اینکه اطلاعاتی در مورد موضوعات واکسیناسیون، عقیم سازی، درمان، مراقبت و خدمات تغذیه حیوانات به شرکت کنندگان داده شد، پیشنهاداتی هم برای بهبود شرایط زندگی حیوانات مطرح گردید.
انتهای پیام/
تعداد گربه ها و سگ های ولگرد در استانبول اعلام شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار