یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور:

لزوم ساخت مدرسه در ۲۴ روستای شهرستان مراغه

1401/03/28 - 12:03 - کد خبر: 65879 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی احداث مدرسه را در ۲۴ روستای شهرستان مراغه خواستار شد.

به گزارش نصر، علی علیزاده در نشستی که با حضور مدیرکل نوسازی مدارس و مدیرکل آموزش و پرورش استان در مراغه گفت: متاسفانه ۲۴ روستای شهرستان فاقد مدرسه است و یا دانش‌آموزان آن‌ها در مدارس کانکسی مشغول تحصیل هستند.
عمده‌ترین مطالبه ساخت مدرسه در این ۲۴ روستا است که از هرگونه امکانات آموزشی بی‌بهره هستند.
همچنین در حال حاضر ۳۸ مدرسه خیرساز در مراغه در حال ساخت است که انتظار داریم سازمان نوسازی برای تکمیل مدارس خیرساز به وعده خود عمل کند. در ساخت مدارس خیرساز، سهم خیر ۳۰ درصد و سهم سازمان نوسازی مدارس ۷۰ درصد است و زمانی که سازمان به تعهدات خود در این راستا عمل نمی‌کند، شاهد دلسردی خیران مدرسه‌ساز می‌شویم.
علیرضا صیادی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: نیازمند حمایت و ورود نمایندگان برای تخصیص اعتبار برای تخریب و بازسازی مدارس کلنگی هستیم.
در صورت داشتن اعتبار با تمام توان در بازسازی مدارس استان به همراه اداره کل نوسازی مدارس تلاش خواهیم کرد.
آموزش و پرورش مستقیم در پرداخت حقوق و مزایای آنان دخالت ندارد و شرکت‌ها طرف قرارداد نیرو‌های خرید خدماتی هستند، اما سروسامان دادن به مشکلات این نیرو‌ها در اولویت برنامه قرار دارد.
فرهاد فرهودی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نیز در این نشست تاکید کرد: امسال تکمیل مدارس خیرسازی که در آن‌ها خیران به تعهد خود عمل کرده‌اند را در کوتاهترین فاصله آغاز خواهیم کرد.
تعامل خوبی با مجموعه اداره کل آموزش و پرورش استان داریم و در این میان با تمام توان پای‌کار خواهیم بود تا مشکلات مدارس کانکسی را هم با تعامل خیران و آموزش و پرورش حل کنیم.
در حوزه مدارس خیرساز، آذربایجان‌شرقی وضعیت خوبی دارد و تعهد مدارس خیرساز استان سال قبل ۳۰۰ میلیارد تومان بود و امسال این میزان را به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
انتهای پیام/
لزوم ساخت مدرسه در ۲۴ روستای شهرستان مراغه باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار