رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

معادن زنجان دو هزار و 671 نفر را سر کار گذاشتند

1398/08/25 - 10:25 - کد خبر: 6585 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در مجموع دو هزار و671 نفر در معادن استان اشتغال دارند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت وگویی اظهار کرد: عرصه اکتشاف، بالاترین ریسک را دارد و پروانه اکتشاف از سوی دولت ارائه شده و فرآیند واگذاری از طریق مزایده است.

این مسئول ادامه داد: ۳۸۲ معدن در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد ۳۲۰ معدن فعال و ۶۲ معدن غیر فعال است و دو هزار و671 نفر در این معادن اشتغال دارند که توجه به حل مشکلات معادن باعث توسعه اشتغال استان می شود.

وی افزود: ۳۵ نوع ماده معدنی از معادن استان استحصال می شود. زنجان دومین استان استخراج کننده سنگ های معدنی در کشور است و در مجموع ۲۱ درصد معادن استان زنجان را معادن فلزی، ۶۰ درصد را معادن غیر فلزی و ۱۹ درصد را سنگ های نما تشکیل داده اند.

فغفوری با تاکید بر ساماندهی معادن کوچک و بزرگ در استان، تصریح کرد: این استان جزو استان هایی است که در  ساماندهی معادن کوچک و متوسط و بزرگ خوب جلو رفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، خاطرنشان کرد: بیشتر سرمایه گذاری های حوزه معدنی زنجان معادن فلزی است و فعالیت این معادن بر اقتصاد استان بسیار تاثیرگذار بوده و مواد اولیه کارخانجات داخلی استان هم توسط این معادن تامین می شود.

انتهای پیام/

معادن زنجان  دو هزار و 671 نفر را سر کار گذاشتند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار