گزارش/

برگزاری نخستین جشنواره رسم جوانمردی در استان

1401/03/27 - 14:06 - کد خبر: 65823 نسخه چاپی

نصر، آئین اختتامیه نخستین جشنواره رسم جوانمردی استان آذربایجان شرقی با حضور جمعی از مسئولین  و اهالی ورزش در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، آئین اختتامیه نخستین جشنواره رسم جوانمردی استان آذربایجان شرقی در حالی عصر روز پنجشنبه در سالن همایش صدرا توسط اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد که هدف این جشنواره معرفی برترین های اخلاق ورزش استان به منظور ترویج رسم جوانمردی بود.
در این مراسم که به رسم جوانمردی با ضرب و نوای مرشد استاد سفیدی شروع شد، محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، تراب محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، ستوده نژاد، مدیر کل ورزش و جوانان استان و هاشم کندی، سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری ایران به همراه روسای هیات های ورزشی و اهالی ورزش حضور داشتند.
 

حبیب ستوده نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان استان در این مراسم با تشکر از تمام دست اندرکاران سفر ریاست محترم جمهوری که اعتبارات خوبی را برای استان و علی الخصوص ورزش استان جذب کردند، گفت: با جذب اعتبارات این سفر بازسازی سالن هایی که نیاز به تعمیر دارند آغاز شده است و با بازدید استاندار از ورزشگاه یادگار امام، بازسازی این ورزشگاه در اولویت اصلی ما است و در کنار آنها پروژه های نیمه تمام را به اتمام خواهیم رساند.
 

وی در ادامه افزود: علیرغم مشکلات مالی زیادی که وجود دارد مسئولین شهرستانی حتی با دست خالی نمی گذارند پرچم ورزش روی زمین بماند و با افزایش شدید قیمت ها، هزینه ها سرسام آور افزایش یافته و باید مشکل اعتبارات استان را حل کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همچنین با اشاره به دو رویداد بزرگ ورزش استان خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ورزش تا حدودی به حاشیه رفته بود اما با برگزاری جشنواره عشایر استان و تور دوچرخه سواری که قدیمی ترین رویداد دوچرخه سواری کشور است، وضعیت بهتر خواهد شد و امسالسی و پنجمین دوره تور ایران آذربایجان در مهرماه برگزار می شود که تقاضای اختصاص ردیف اعتباری جداگانه ای برای این تور را دارم.
ستوده نژاد در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره رسم جوانمردی از سوی وزارت به ادرات کل سراسر کشور ابلاغ شده است و تمام ورزشکارنی که در این زمینه برگزیده شده اند، همگی شاخص و جوانمرد هستند و در ادامه برنامه از انها تجلیل خواهند شد. همچنین از بانوانی که در طول ۲ماه سال جاری مدال قهرمانی یا عنوان کسب کرده اند تجلیل خواهیم کرد و تبدیل شدن حوزه امور بانوان از گروه به معاونت، خبر خوشی برای بانوان است.
وی در پایان گفت: در تاریخ ورزش استان آذربایجان شرقی در تاریخ المپیک، تنها یک مدال برنز داریم و آن هم متعلق به یوسف کرمی است و آرزوی من این است که ورزشکاران استان بتوانند در المپیک پیش روی پاریس مدال زرین کسب کنند و مایه افتخار باشند.
در ادامه علیزاده، نماینده نواب روسای هیات های ورزشی استان با انتقاد از وضعیت ورزش بانوان استان گفت: متاسفانه با توجه به وضعیت فعلی جامعه بایستی اعتراف کرد که ما مجریان خوبی نبودیم و مشکل بزرگی که در حوزه بانوان داریم این است که متاسفانه به دلیل نبود اسپانسر اکثر ورزش دوستان از حضور در ورزش خودداری می کنند و آمار فعالان ورزش بانوان کاهش یافته است.
وی در ادامه افزود: به دلیل مشکلات ذکر شده، متاسفانه جوانان بیشتر وارد جنگ نرم شده اند تا عرصه ورزش؛ لذا از مسئولان خواهشمندم نگاه خوشبینانه ای به ورزش بانوان داشته باشند چراکه کشورما نیازمند دختران توانمند است تا در آینده نسلی به عنوان مادر و همسر توانمند تربیت کند.
تراب محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار که یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود، با اشاره به برخی از شنیده ها در خصوص تفکیک حوزه ورزش و جوانان از همدیگر گفت: اخیرا برخی افراد ادعا می کنند که این دو حوزه بایستی از هم جدا شوند اما این نظر اشتباه است چراکه جوان اگر تربیت صحیحی داشته باشد و اوقات فراغت سالمی را در حوزه ورزش سپری کند، قطعا به عنوان یک فرد سالم وارد جامعه خواهد شد و این پیش بینی درست است.
 

محمدی در ادامه از روسای هیات های ورزشی درخواست کرد: روسا و مسئولان هیات های ورزشی که بیشتر با جوانان سروکار دارند، علاوه بر ورزش، بایستی سبک زندگی را هم به جوانان آموزش دهند.
در پایان محمدحسین فرهنگی، رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به ممنوعیت صرف بودجه دولتی در ورزش قهرمانی گفت: دلیل اصلی این قانون تیم های تهرانی هستند که با اختصاص ردیف بودجه به آن ها و عدم توجه مجلس به این موضوع، به راحتی از این بودجه بهره می برند که این یک دوگانگی در اختصاص بودجه می باشد.
 

وی افزود: خوشبختانه استاندار مسیر ویژه ای برای ورزش استان تعیین کرده اند که تیم های متعددی را به منابعی همچون معادن ربط داده اند و علاوه بر آن صنابع تولیدی هم به کمک ورزش بیایند و  از تیم ها و ورزشکاران استان حمایت کنند.
در پایان نیز از ورزشکاران مختلف استان که در عرصه های مختلف ورزش افتخار آفرینی کرده بودند، تقدیر ویژه به عمل آمد.
 
 

حمیدرضا سامبرانی
انتهای پیام/
برگزاری نخستین جشنواره رسم جوانمردی در استان خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار