رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

اوج ناکارآمدی را در دولت قبل شاهد بودیم

1401/03/26 - 21:27 - کد خبر: 65812 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت قبل در طی هشت سال دو هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است که ما اوج ناکارآمدی را شاهد بودیم.

به گزارش نصر، سید مسعود میرکاظمی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری اظهار داشت: نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود و دغدغه همه مدیران در سطح کشور باید موضوعات اشتغال جوانان، استفاده بهینه از منابع و مولد سازی منابع باشد.
وی افزود: ما باید سعی کنیم تولید را بالا ببریم و بازار هدف را هم به دست بگیریم همچنین مسیر را برای سرمایه گذاری هموار کرده و موانع پیش روی مردم نیز باید حذف شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به دو برابر شدن گاز در کشور، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود چهار و نیم تا پنج درصد رشد اقتصادی را داشتیم ولی مصرف انرژی خیلی بالاتر است که نشان می‌دهد منابع به درستی استفاده نمی‌شود و این منابع متعلق به مردم است که دولت‌ها باید از آن مراقبت کنند.
میرکاظمی با اشاره به وجود ثروت و پول در کشور، تصریح کرد: دولت قبل در طی هشت سال دو هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است که ما اوج ناکارآمدی را شاهد بودیم همچنین سفره مردم نیز کوچک‌تر شده است.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: در سنوات گذشته برای کاهش هزینه‌ها خلق پول می‌کردند که این استقراض باعث افزایش نقدینگی و ایجاد تورم می‌شود ما با کاهش هزینه‌ها موفق شدیم ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برای کارهای عمرانی کمک داشته باشیم.
وی ادامه داد: در کنار منابع مالی داشتن برنامه مهم است و باید این اقدامات را در زندگی مردم اثربخش کرد و شاهد رشد اقتصادی و کاهش تورم و افزایش بهره وری باشیم.
میرکاظمی تاکید کرد: منابع در کشور زیاد است اما به خوبی از آن استفاده نمی‌شود و عمدتاً اقشار مرفه استفاده می‌کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: در سطح ملی باید شرایط مناسبی را برای کسب و کار فراهم کنیم همچنین نباید سرمایه گذار را فراری دهیم.
انتهای پیام/
اوج ناکارآمدی را در دولت قبل شاهد بودیم خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار