مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی:

تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت افراد جامعه در رسانه‌ها ممنوع است

1401/03/26 - 12:12 - کد خبر: 65746 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: تبلیغ کالاها و خدمات آسیب‌رسان به سلامت افراد جامعه از سوی رسانه های جمعی و در بیلبوردهای تبلیغاتی شهری ممنوع است.

به گزارش نصر، ساسان فرشی حق رو مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی روز پنجشنبه در گفت و گوی افزود: با توجه به تکالیف قانونی سازمان ملی استاندارد مبنی بر نظارت بر ممنوعیت تبلیغ کالاها و خدمات آسیب‌رسان به سلامت جامعه، فهرست این کالاها در چهار گروه برای رعایت رسانه های عمومی مانند صدا و سیما، رادیو، روزنامه ها و مجلات و شرکت های تبلیغاتی از این قانون اطلاع رسانی می شود.
وی اظهار داشت: در گروه فرآورده‌های گوشتی و غذاهای آماده، تبلیغ  انواع سوسیس، کالباس، ژامبون، انواع ساندویج و پیتزای دارای سوسیس کالباس و ژامبون، انواع سمبوسه و فلافل آماده، پنیر پیتزا، انواع نوشابه گازدار یا بدون قند و نوشابه انرژی زا ممنوع است.
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: در گروه نوشیدنی‌ها و فرآورده‌های آنها نیز رسانه ها مجاز به تبلیغ نوشیدنی مالت (ماء الشعیر) طعم‌دار، انواع نوشیدنی میوه‌ای گازدار و بدون گاز، انواع شربت میوه‌ای و غیرمیوه‌ای، شربت‌های تزئینی و انواع نوشیدنی‌های غیرمیوه‌ای، فرآورده‌های یخی خوراکی و انواع پودر نوشیدنی فوری نیستند.
فرشی حق رو، ادامه داد: تبلیغ روغن مصرف خانوار (روغن نیمه جامد) و سایر اقلام خوراکی مانند انواع سس پرجرب (مایونز، سس سالاد و سس سفید)، انواع فرآورده‌های سرخ شده در روغن بر پایه سیب زمینی و غلات (چیپس سیب زمینی و غلات)، انواع فرآورده‌های حجیم شده بر پایه ذرت (پفک)، شیرینی‌های تر، فرآورده‌های کاکائویی، انواع تافی و آبنبات نیز ممنوع است.
وی یادآوری کرد: بازرسان این اداره کل در صورت مشاهده این موارد در رسانه های عمومی یا بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر، این موارد را به مراجع ذیربط گزارش خواهند داد تا به آن ها رسیدگی و برخورد قانونی شود.
فرشی حق رو، افزود: مصرف زیاد این مواد برای سلامت افراد مضر بوده و مردم باید تلاش کنند مصرف آن ها را به حداقل ممکن برسانند.
انتهای پیام/
تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت افراد جامعه در رسانه‌ها ممنوع است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار