بررسی روند اجرایی پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه پنج/

تشریح آخرین وضعیت پرونده حادثه فاز سه خط یک مترو

1401/03/26 - 10:02 - کد خبر: 65720 نسخه چاپی

نصر: آخرین وضعیت پرونده حادثه ‌ای که در فاز سه خط یک قطار شهری رخ داده بود، در سی و یکمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نصر، روح‌الله رشیدی صبح روز سه‌شنبه در سی یکمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک اظهار کرد: آخرین وضعیت محل حادثه ای که در فاز سه خط یک قطار شهری رخ داده بود در این جلسه توسط مدیریت این مجموعه تشریح و گزارشی در این راستا به کمیسیون ارائه خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: خواهشمندیم قطار شهری گزارشی  هم از وضعیت تونل جنوبی و برنامه زمانبندی تونل شمالی فاز سه خط یک مترو به اعضای شورا و شهردار ارائه دهد.
رشیدی افزود: همچنین برنامه ای برای بازدید از محل حادثه واقع در فاز سه خط یک قطار شهری ترتیب داده شود تا اعضای کمیسیون از آن محل مجددا بازدید داشته باشند.
در ادامه سی و یکمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گزارشی در خصوص پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۵ توسط شهرداری این منطقه ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص ابراز کرد: همان گونه که روز یکشنبه در جلسه علنی در خصوص موضوع پروژه ارتش صحبتی کردم و گفتم که به جریان مشکوک هستیم، یقین داریم که در جوار ضلع جنوبی این تقاطع، در گذشته ماده پنج کاربری‌هایی با عنوان کاربری خدماتی تعریف کرده است.
وی در ادامه ی سخنان خود مطرح کرد: باید مدیریت شهری توجیه عقلانی شود که در خصوص پروژه ارتش و اتفاقات رخ داده در آن طرح گزارشاتی به ما ارائه دهند.
رشیدی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بزرگترین خدمت شورا این می تواند باشد که وضعیت  پروژه ها  را روشن و شفاف سازی کرده و خواستار روند مطالعه و اجرای پروژه ها باشند.
احد صادقی، عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص بیان  کرد: همان گونه که مستحضرید طراحی پروژه فهمیده با تغییراتی مواجه شده بود، تبعات طراحی این پروژه ها بر عهده چه کسی بود و چرا متولی مشخص ندارد، ما از چه کسی می توانیم پاسخی در این خصوص دریافت کنیم.
صادقی در ادامه ابراز کرد:در مدیریت شهری عقلانیت نمی بینیم، خواهشمندیم به چنین موضوعات مهمی توجه ویژه ای شود.
یاسین بجانی، نائب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص گفت: متاسفانه برخی از پروژه های عمرانی در سطح شهر منجربه نارضایتی شهروندان شده است.
وی در ادامه ابراز کرد: خواهشمندیم مطالعات دقیقی پیش از اجرای پروژه های عمرانی از سوی متولیان امر صورت گیرد تا با چنین آشفتگی هایی روبه رو نشویم.
فریدون بابایی اقدم، دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این باره بیان کرد: متاسفانه اشتباهات مهندسی در پروژه های عمرانی طی سال های گذشته منجربه خطا شده است.
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: کمیته فنی شهرداری باید به پروژه های عمرانی نظارت داشته باشد که متاسفانه این موضوع تا به اکنون رخ نداده است.
دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خواستار شد: لازم است بازبینی اساسی در اجرای پروژه های عمرانی صورت گیرد تا وضعیت موجود بهبود یابد.
در ادامه سی و یکمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گزارشی از عملکرد سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری تبریز ارائه شد.
رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در این باره بیان کرد: در خصوص بحث بار اندازها در محدوده مرکزی علی الخصوص در خیابان دارایی سال گذشته تکلیفی ارائه شده بود، چه اقداماتی در این راستا از سوی مدیریت حمل و نقل بار ترتیب داده شده است؟
وی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: ترافیک موجود در این خیابان ناشی از فعالیت بارانداز بوده که باید در این خصوص سریعا مکان یابی هایی از سوی این مجموعه صورت گیرد تا گره به وجود آمده رفع شود.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: موضوع بارانداز ها را اگر امسال نهایی نکنیم عملا در این راستا هیچ اقدامی صورت نخواهد گرفت.
فریدون بابایی اقدم، دبیر کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این رابطه افزود: در خصوص بارانداز دارایی در دوره پنجم طرحی جامع ارائه شده بود که می توان در صورت امکان از آن هم استفاده کرد.
انتهای پیام/
تشریح آخرین وضعیت پرونده حادثه فاز سه خط یک مترو نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار