استاد دانشگاه:

کلید سعادت زوجین، از بین بردن خودشیفتگی است

1401/03/25 - 15:00 - کد خبر: 65653 نسخه چاپی

نصر: مدرس حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه کلید سعادت زوجین در خانواده برطرف کردن خودشیفتگی است، تاکید کرد: اینکه خود را مقدم بدانید، نهاد خانواده را متزلزل می‌کند پس به یکدیگر احترام بگذارید تا زندگی خوبی داشته باشید.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، مدرس حوزه و دانشگاه، روز چهارشنبه، ۲۵ خردادماه، در بیست‌وچهارمین آیین ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: در متون دینی اشاره شده است که همسران تاج سر یکدیگر هستند و در قرآن کریم سه واژه ذکر شده است؛ زمانی که پسری با دختری ازدواج می‌کند، «میثاق غلیظ» می‌بندند، همچنین در متون دینی نیز منفورترین حرام، طلاق است و  واژه دوم، «جنت» است که با همسرتان در بهشت بنشینید و سومین مورد نیز کلمه «شقاق» است یعنی با یکدیگر یکی شده‌اید و اختلافی بین شما وجود ندارد.
وی افزود: قبل از ازدواج شما یک دختر بوده‌اید که پیامبر(ص) فرمود هر خانه‌ای که در آن دختری باشد، خداوند ۱۲ برکت به آن نازل می‌کند، لذا مردان باید بدانند نهاد مقدسی تشکیل داده‌اند اما گاهی پدر و مادران همسران مشکلاتی را ایجاد می‌کنند؛ همسران احترام نمی‌گذارند یا دخالت والدین بیشتر است.
نظری خاطرنشان کرد: خانواده تا مقدس نشود، مشکلات و بلاهای اجتماعی برطرف نمی‌شود و برخلاف برخی ادعاها، ازدواج دانشجویی را سال‌های سال ارزیابی کرده‌ام که مقدس‌ترین و پابرجاترین پیوندها، ازدواج دانشجویی است.
این استاد حوزه و دانشگاه، یادآور شد: تمدن دینی ما به مادر اهمیت بیشتری می‌دهد، وقتی زنی مادر می‌شود، باید زندگی را از ابتدا شروع کند چراکه زایمان چون شب قدر تمام گناهان را پاک می‌کند و زمانی هم که دو سال شیر می‌دهد، به تعداد شیری که می‌دهد، برده آزاد می‌کند.
وی گفت: تکریم همسر، تکریم خدا است که اگر حقیقتی به نام خدا در سبک زندگی ما باشد، نورانیت خاصی به آن می‌بخشد؛ قداست خانواده بر عهده زن است البته مرد هم مسئولیت دارد و باید احترام بگذارد.
نظری اظهار کرد: بعد از اینکه به زیر یک سقف رفتید، زندگی را جدی بگیرید اگر مردی با همسر خود در زیریک سقف بنشیند، به منزله‌ اعتکاف در مدینه منوره است.
وی در ادامه متذکر شد: برخی از مردها خانه را مانند خوابگاه دانشجویی می‌دانند اما باید توجه داشته باشید که زن‌ها در جوانی به وجود شما نیاز دارند چراکه اهمیت ندادن به خانواده اثرات خوبی ندارد. 
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: زنی که اولین فرزند آن دختر باشد، نشانه‌ پر برکتی او است که به برکت این دختر، گناهان خانواده بخشیده شده و رفت و آمد ملائکه برچیده نمی‌شود چراکه دختر خانه را حرم می‌کند.
انتهای پیام/
 کلید سعادت زوجین، از بین بردن خودشیفتگی است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار