شهریاری در نامه ای به رئیس جمهور خواستار شد:

ضرورت حل مشکلات ساختاری بودجه سازمان انتقال خون

1401/03/25 - 13:31 - کد خبر: 65636 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور گفت: می طلبد نگاه ویژه ای به حل مشکلات ساختاری بودجه سازمان انتقال خون شود و همچنین تغییر اعتبارات درآمدی سازمان از درآمد عمومی به درآمد اختصاصی برای حل مشکلات جدی کمی و کیفی سازمان با اختصاص صد در صد درآمد حاصله در ردیف در آمد هزینه ای مربوطه امری ضروری است.

به گزارش نصر، نامه حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به رئیس جمهور به شرح زیر است:
حضرت آیت الله جناب آقای دکتر رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم؛
احتراما با توجه به حساسیت نظام سلامت کشور و با عنایت به اینکه سازمان انتقال خون ایران به عنوان سازمان حیاتی از سوی پدافند غیرعامل معرفی شده است، ضروری است با نگاه ویژه نسبت به حل مشکلات ساختاری بودجه آن از دو جنبه توجه کرد نخست جایگاه ارزنده و حفظ رتبه اول در بین سازمان‌های انتقال خون در بین کشورهای منطقه و سپس نقشه راه ترسیم شده مقام معظم رهبری در افق ۱۴۰۴ به عنوان جایگاه نخست منطقه از نظر اقتصادی، علمی و فناوری برای کشور عزیزمان ، که به شرح ذیل تقدیم می شود:
1- متأسفانه در سال ۱۴۰۰ کاهش ۷۰ درصدی اعتبارات سازمان انتقال خون رخ داده است که دستور ویژه جنابعالی برای ترمیم ردیف اصلی اعتباری سازمان انتقال خون در قانون بودجه سال جاری و اصلاح آن در قانون بودجه سال آینده حداقل متناسب با رشد سایر دانشگاه های علوم پزشکی و بانگاه ترمیم کسری های اعمال شده در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را طلب می نماید. ( سازمان دارای ۳۱ اداره کل در سراسر کشور  است که نیازمند رشد متناسب بودجه هستند )
2 - نیاز به تغییر اعتبارات درآمدی سازمان از درآمد عمومی به درآمد اختصاصی برای حل مشکلات جدی کمی و کیفی سازمان با اختصاص صد در صد درآمد حاصله در ردیف در آمد هزینه ای مربوطه.
3 -در سال جاری علیرغم کمک مجلس شورای اسلامی در درج مبلغ دو هزار میلیارد ریال از هدفمندی یارانه ها، نیاز به تأمین حداقل مبلغ سه هزار میلیارد ریال از اعتبارات در اختیار رئیس محترم جمهوری و یا ردیف های متفرقه جهت تأمین اقلام مصرفی و ایجاد ذخایر استراتژیک با توجه به وابستگی شدید اعمال جراحی و بیماران خاص به تأمین خون و فرآورده های آن.
4- با توجه به پیشرفت کشورهای منطقه در زمینه مهار عوارض ناشی از بیماری ها و ایجاد بانک ژنتیک اهداء کنندگان ( HLA ) برای پیوند و استفاده از کیسه های فیلتردار که باعث کاهش هزینه های بستری و کاهش مرگ پس از اعمال جراحی خواهد شد. اختصاص ردیف اعتباری ویژه جهت تشکیل بانک ژنتیک و بهبود کیفیت خون و فرآورده های آن.
5- با عنایت به ضرورت تأمین ارز جهت تأمین اقلام استراتژیک، ضروری است درخواست های تأمین کنندگان مورد تأئید سازمان انتقال خون ایران بر اساس نرخ ارز مبادله ای تأمین شود در غیر این صورت حداقل اعتبار مورد نیاز جهت تأمین این اقلام مبلغ 9 هزار میلیارد ریال خواهد بود .
بدیهی است این کمیسیون با نگاه خاص در تأمین سلامت پایدار مردم عزیزمان ، وظیفه ذاتی خود می داند در صورت تأمین اعتبارات فوق الذکر به عنوان نمایندگان مردم کشور عزیزمان ایران، با پیگیری نسبت به اجرایی شدن اهداف مدنظر مقام معظم رهبری و رسیدن به سند چشم انداز در این حوزه مراقبت نماید و مطالبه بحق معظم له رادر حفظ جایگاه سازمان انتقال خون کشور به عنوان یک سازمان خدمت رسان و بین المللی و همکار سازمان جهانی بهداشت در امر آموزش و سلامت خون در منطقه در سر لوحه امور خود قرار دهد.
انتهای پیام/
ضرورت حل مشکلات ساختاری بودجه سازمان انتقال خون خبرگزاری خانه ملت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار