عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «نصر» عنوان کرد؛

دولت مجوز افزایش قیمت بنزین را داشت/ پیش از این افراد ثروتمند از یارانه بیشتری برخوردار می شدند

1398/08/24 - 18:02 - کد خبر: 6562 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در قانون بودجه اجازه افزایش قیمت بنزین را به دولت داده بود و دولت نیازی به کسب مصوبه جدید برای افزایش قیمت بنزین نداشت.

به گزارش نصر، "محمد حسن نژاد" در واکنش به افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین از بامداد روز جمعه به خبرنگار نصر گفت: کاهش یارانه بنزین و سهمیه بندی آن موجب می شود کسانی که خودرو ندارند و نمی توانند از یارانه بنزین استفاده کنند، بتوانند از سوبسید بیشتری از سوی دولت بهره مند شوند.

وی افزود: چند ماه بود که دولت زمینه لازم برای افزایش قیمت بنزین را ایجاد کرده بود و شب گذشته دولت این اقدام را عملی کرد.

حسن نژاد درباره نظر مجلس در خصوص افزایش قیمت بنزین، گفت: مجلس در قانون بودجه اجازه افزایش قیمت بنزین را به دولت داده بود و دولت نیازی به کسب مصوبه جدید برای افزایش قیمت بنزین نداشت. دولت و مجلس درباره کاهش یارانه حامل های انرژی در جهت عادلانه تر کردن پرداخت یارانه ها توافق داشتند.

وی افزود: پیش از این افراد ثروتمند و کسانی که خودروی بیشتر داشتند، از یارانه بیشتری برخوردار بودند و اجرای طرح حمایتی دولت از اقشار کم درآمد پس از افزایش قیمت بنزین در صورت اجرای صحیح اثرات خوبی در قشر آسیب پذیر جامعه خواهد داشت و اجرای این طرح به عدالت نزدیک تر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد اثرات تورمی تصمیم شبانه دولت برای افزایش شبانه قیمت بنرین نیز، گفت: قیمت گازوئیل که حمل و نقل عمومی و ترانزیتی با آن انجام می شود افزایش نیافته است و برای خودروهای عمومی و حمل نقل عمومی بنزین سوز هم سهمیه کافی در نظر گرفته شده و فکر می کنم نباید زیاد نگرات تبعات تورمی اجرای این طرح باشیم.

انتهای پیام/

دولت مجوز افزایش قیمت بنزین را داشت/ پیش از این افراد ثروتمند از یارانه بیشتری برخوردار می شدند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار