رئیس دادگستری کل استان:

ادارات آذربایجان‌شرقی موظف به ارایه طرح‌های پیشگیری از سرقت هستند

1401/03/25 - 12:07 - کد خبر: 65607 نسخه چاپی

نصر: رئیس دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: ادارات، نهادها و سازمان های این استان موظف و مکلف به ارایه طرح های پیشگیرانه از سرقت هستند.

به گزارش نصر، موسی خلیل اللهی روز چهارشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، با تاکید بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری در جرایم مربوط به سرقت، یادآور شد: در این زمینه نهادها و سازمان های دولتی باید طرح های لازم برای پیشگیری از سرقت را ارائه کنند و به طور صراحت اعلام کنند که در راستای پیشگیری از سرقت چه اقداماتی را انجام داده اند.
وی با اشاره به برخی تخلفات عملکردی توسط دستگاه ها و سازمان های دولتی آذربایجان شرقی، اغلب این نوع تخلفات عملکردی را ناشی از ناآگاهی از قوانین دانست و اظهار داشت: در این خصوص می توان با برگزایر دوره های آموزش ها و تعاملات لازم از بروز تخلفات پیشگیری کرد.
خلیل اللهی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی جرایم سازمان یافته سرقت وجود ندارد و جرایم سرقت خشن در حد صفر است، افزود: عمده جرایم سرقت در استان مربوط به جرایم خرد بوده که بخشی از آن به علت بی توجهی سازمان ها و نهادها اتفاق می افتد.
وی ادامه داد: در بحث سرقت وضعیت آذربایجان شرقی نسبت به میانگین کشوری در حد مطلوب است، اما نباید به این موضوع قانع بود و باید با ارائه راهکارهای پیشگیرانه در راستای تثبیت و کاهش آمار در حوزه سرقت تلاش کنیم.
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی به موضوع بحث نقد دستگاه قضایی اشاره و اضافه کرد: در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه، تلاش این قوه بر این بوده تا در کنار نظارت درون سازمانی، نظارت های مردمی را نیز تقویت و اضافه کند.
خلیل اللهی با بیان اینکه سامانه ای در دستگاه قضائی طراحی شده که هر کس به عنوان ارباب رجوع دعوت و وارد دستگاه قضایی می شود، گفت: پس از اتمام و خروج، افراد می توانند نسبت به عملکرد و برخورد دستگاه قضایی نظر خود را اعلام کنند.
به گفته وی بر اساس آخرین آمار میزان رضایت ارباب رجوع از برخورد دستگاه قضایی در آذربایجان شرقی، ۷۰ درصد است که با توجه به نوع عملکرد دستگاه قضایی آماری رضایت بخش به شمار می رود.
انتهای پیام/
ادارات آذربایجان‌شرقی موظف به ارایه طرح‌های پیشگیری از سرقت هستند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار