سعید خطیب زاده:

اخراج اجباری پناهجویان شرم تاریخی برای لندن است

1401/03/24 - 23:20 - کد خبر: 65580 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی وزارت خارجه درباره اخراج اجباری پناهجویان از انگلیس به رواندا و اخبار منتشر شده درخصوص ایرانی بودن تابعیت برخی آنها گفت: آنچه که در حال وقوع است یک شرم تاریخی برای لندن و همه آنهایی است که تمامی همت و توان خود را معطوف به پوشاندن و تطهیر سابقه استعماری‌ آنها کرده‌اند.

به گزارش نصر، سعید خطیب‌زاده روز سه شنبه تصریح کرد: اخراج و انتقال اجباری پناهجویان به کشورهای ثالث و سکوت مرگبار این روزهای کشورهای مدعی حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی مسئول، مایه شرمساری و نقض آشکار حقوق پناهندگان است.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آنچه در حال وقوع است، روی دیگر سکه فریب و دسیسه سیستماتیک رسانه‌ای بر علیه ایران است. رسانه‌های فارسی زبان معاند مستقر در لندن با ارائه تصویری مهندسی شده و غیرواقعی از داخل ایران و رویایی غیرواقعی‌تر از زندگی در اروپا، زمینه خروج مخاطره آمیز و خطرناک برخی شهروندان ایرانی را فراهم می‌آورند.  
خطیب‌زاده عنوان کرد: به‌رغم ظلمی که این معدود افراد به خود و مالا وطن خود می‌کنند دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب وظایف حاکمیتی خود تاکید دارد که حقوق این افراد ذیل کنوانسیون ۱۹۵۱ و پروتکل مربوطه باید رعایت شود و اعزام آنها به کشورهای ثالث رویه‌ای خطرناک است که باقیمانده رژیم بین‌المللی حفاظت از پناهجویان را هم از بین خواهد برد.
وی یادآور شد: در حالیکه ایران با وجود همه مضیقه‌ها و فشارهای اقتصادی کریمانه میزبان میلیون‌ها تبعه از کشورهای دیگر از جمله افغانستان است، مایه تأسف است که مدعیان همیشگی حقوق بشر تحمل پذیرایی از چند هزار مهاجر و پناهجو را ندارند، افرادی که بسیاری از آنها با فریب سیستماتیک همین دولت‌ها خطر آوارگی را به جان خریده اند.
انتهای پیام/
اخراج اجباری پناهجویان شرم تاریخی برای لندن است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار