دستیار وزیر امور خارجه:

به دنبال ایجاد هماهنگی بین دفاتر استانی با بخش خصوصی هستیم

1401/03/24 - 18:30 - کد خبر: 65562 نسخه چاپی

نصر: دستیار وزیر امور خارجه گفت: به دنبال هماهنگ کردن ۲۹ دفتر استانی و چهار منطقه آزاد با فعالان بخش خصوصی برای معرفی ظرفیت‌های مغفول استان ها هستیم.

به گزارش نصر، عبدالله سهرابی دستیار وزیر امور خارجه روز سه شنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی تبریز افزود: ظرفیت‌های مغفول زیادی در استان‌ها وجود دارد و متاسفانه بسیاری از مسئولان اطلاعی از این ظرفیت‌ها ندارند.
وی با بیان اینکه فرصت‌های بسیار زیاد و بی‌نظیری در آذربایجان شرقی و تبریز وجود دارد گفت: این فرصت ها و ظرفیت ها به دلیل تعدد مراکز تصمیم‌گیری در حوزه اجرایی مغفول مانده اند و هدف اصلی دولت برقراری ارتباط و تعامل با همسایگان برای معرفی این ظرفیت هاست.
 افزایش صادرات تنها راه رونق اقتصاد است
رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار با اشاره به اینکه افزایش صادرات تنها راه رونق اقتصاد است بر لزوم توجه ویژه بر رفع مشکلات بخش خصوصی تاکید کرد.
یونس ژائله ضمن تقدیر از اقدامات وزارت امور خارجه در راستای فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی، اظهار کرد: نبض اقتصاد جمهوری اسلامی ایران وابسته به کشتیرانی است و مشکلات موجود در بخش حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها از جمله کشتیرانی باید حل شود،زیرا  ما برای صادرات به بسیاری از کشورها نیازمند داشتن حمل‌ونقل دریایی هستیم و باید از این طریق زنجیره‌ لجستیکی را فعال کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان سربازان عرصه‌ اقتصاد نیازمند داشتن سلاح در این عرصه هستیم که یکی از مهم‌ترین سلاح‌های ما داشتن امکانات لجستیکی و حمل‌ونقل است.
 ژائله یادآور شد: تجّار و تولیدکنندگان ایرانی محبوبیت زیادی در بازار جهانی دارند، زیرا محصولات و تولیدات ما به‌ لحاظ کیفی و کمّی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارند، اما مشکل اصلی ما کسانی هستند که سر راه فعالان اقتصادی موانعی ایجاد می کنند.  
وی همچنین گفت: دولت باید به بخش خصوصی ایمان داشته باشد چراکه بدون یاری و همراهی بخش خصوصی هیچ دولتی نمی‌تواند موفقیتی کسب کند.
انتهای پیام/
به دنبال ایجاد هماهنگی بین دفاتر استانی با بخش خصوصی هستیم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار