خبر/

آبیاری تحت فشار در ۶/۵ هکتار از مزارع شهرستان میانه افتتاح شد

1401/03/24 - 18:14 - کد خبر: 65559 نسخه چاپی

نصر: طرح آبیاری تحت فشار به صورت بارانی در ۶/۵ هکتاراز مزارع روستای «ایشلیق» در بخش کندوان شهرستان افتتاح شد.

به گزارش نصر، این طرح با اعتبار دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال که ۳۰۰ میلیون ریال آن تسهیلات بلاعوض دولت بوده و دو میلیارد ریال نیز آورده شخصی است، به بهره برداری رسید.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در آیین افتتاح این طرح ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی تشریح کرد: بخشی از موضوع تامین مواد غذایی در کشور ما وابسته به تولید علوفه و نهاده های دامی است که به صورت مستقیم با منابع آبی در ارتباط بوده و نباید از موضوع آب غفلت شود.
مسعود سعادتی اضافه کرد: استفاده درست و بهینه از آب و جلوگیری از هدر رفت آن موضوعی است که باید جدی گرفته شود، زیرا که استفاده سنتی از آب برای آینده جوامع خطرناک است.
وی اقدامات جهاد کشاورزی در توسعه آبیاری تحت فشار را قابل تحسین دانست و افزود: هر چند در شهرستان میانه از نظر منابع آبی در وضعیت مطلوبی قرار داریم، ولی این امر باعث نمی شود که موضوع مصرف درست و بهینه از آب جهت جلوگیری از هدر رفت‌آن نادیده گرفته شود، بلکه با برنامه ریزی و مدیریت صحیح است که می توان نه تنها به خودمان، بلکه به نسل آینده نیز خدمت کرد.
سعادتی جلوگیری از هدررفت آب و فرسایش خاک و کاهش ۵۰ درصدی در مصرف آب نسبت به روشهای سنتی؛ پایداری زراعت در منطقه و تضمین آینده آبی را از مزایای طرح های جدید آبیاری عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی باید حداکثر منابع در زمینه ی تامین آینده آبی شهرستان را جذب کند خواستار اطلاع رسانی و آگاهی سازی کشاورزان برای بهره مندی از تسهیلات آبی شده و افزود: کشاورزان باید از طرح های جدید و نوین آبیاری استقبال کرده و حمایت های لازم را اعمال نمایند.
فرماندار ویژه میانه در پایان با اشاره به تسهیلات ویژه و بلاعوض دولت گفت: دولت برای هر هکتار زمین با آبیاری بارانی ۳۰۰ میلیون ریال؛ برای هر هکتار آبیاری قطره ای ۴۰۰ میلیون ریال و برای آبیاری کم فشار ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند.
شهرام ایرانی پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیز در این مراسم گفت: ۸۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در شهرستان در حال اجرا بوده و ۱۰ هزار هکتار از اراضی نیز مجهز به آبیاری تحت فشار هستند.
انتهای پیام/
آبیاری تحت فشار در ۶/۵ هکتار از مزارع شهرستان میانه افتتاح شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار