مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

حقوق بازنشستگان افزایش یافت | همسان سازی حقوق بازنشستگان

1401/03/24 - 16:49 - کد خبر: 65542 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در دیدار با تعدادی از روسا و اعضای کانون های بازنشستگان کشوری در حوزه های مختلف به سوالات و مطالبات این عزیزان پاسخ داد.

به گزارش نصر، محمد اسکندری در نشست کانون‌های بازنشستگی که با حضور ۲۲ نفر از روسا و اعضای کانون‌های بازنشستگی دستگاه‌های مختلف برگزار شد، در خصوص طرح پرداخت هزینه خسارت درمان، مدیریت خانه های امید بازنشستگان، هزینه سفرهای بازنشستگی و همسان سازی حقوق نکاتی را مطرح کرد.
اسکندری درخصوص نقل قول وی مبنی بر عدم اجرای همسان‌سازی درسال ۱۴۰۱ گفت: ظاهراً بسیاری از عزیزان، بدون شنیدن مطلب و به اتکای برداشتی اشتباه از بیان بنده، این برداشت را بازنشر و در مورد آن اظهار نظر کرده اند.
وی افزود: نکته بیان شده در خصوص تعابیر مختلف از شیوه محاسبه حقوق ها پس از همسان سازی می باشد و به تصمیم یا طرح صندوق در این زمینه ارتباطی ندارد. نکته مهم این که صندوق در این زمینه اختیار تصمیم گیری ندارد و مکلف به اجرای شیوه نامه اجرایی متناسب سازی حقوق در سال جاری است که باید از طرف مراجع ذی صلاح به صندوق بازنشستگی ابلاغ شود.
وی با اشاره به اهمیت سفر به ویژه سفرهای سلامت محور برای بازنشستگان گفت: این موضوع با کاهش بیماری کرونا در کشور از اهمیت بالایی برای صندوق بازنشستگی کشوری برخودار است و همکاران ما در تلاش هستند با طراحی برنامه های متنوع سفر و گردشگری سلامت محور و با تعامل با کانون های بازنشستگی، از منابع موجود بهترین بهره را ببرند.
اسکندری اجرای شیوه متفاوت مدیریت بر خانه های امید را ضروری دانست و افزود: تلاش می‌کنیم بزودی برنامه جامعی برای مدیریت خانه های امید بازنشستگان در استان های کشور متناسب با شرایط هر استان تدوین و اجرا کنیم تا از این ظرفیت به شکل مطلوب و به نفع بازنشستگان عزیز استفاده شود. در این نشست بازنشستگان و اعضای کانون های بازنشستگی ضمن بیان مطالبات مختلف بازنشستگان، خواستار بهبود خدمات ارائه شده در طرح پرداخت هزینه خسارت درمان و سایر طرح های رفاهی شدند.

زمان واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد
افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، از جمله مصوبات مهم هیئت دولت در هفته گذشته بود که بر اساس آن حقوق بازنشستگان در سه گروه افزایش یافت. طبق اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار است مابه‌التفاوت افزایش حقوق ماه جاری از روز ۲۵ خرداد واریز شود.
در نیمه اول اردیبهشت ماه وزیر رفاه اعلام کرد که پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی در هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی به تصویب رسیده و به هیئت دولت ارسال شود؛ هرچند وعده‌هایی از سوی مسئولان مربوط برای تصویب و اعمال افزایش حقوق‌ها در پایان اردیبهشت ماه داده شده بود؛ به علت آنچه که از سوی وزیر رفاه "درگیری دولت در طرح مردمی سازی یارانه‌ها" عنوان شد، سرانجام در ابتدای هفته جاری به تصویب دولت رسید.
بر اساس مصوبه دولت، نحوه افزایش حقوق بازنشستگان به این ترتیب است که پایه حقوق حداقلی بگیران که ۶۲ درصد کل بازنشستگان تأمین اجتماعی را دربرمی‌گیرد افزایش ۵۷.۴ درصدی می‌یابد و حداقل دریافتی آنها به پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می‌رسد.
افزایش حقوق گروه دوم یعنی مستمری بگیران زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق که ۳۲ درصد از بازنشستگان تأمین اجتماعی را شامل می‌شود، ۱۰ درصد است که مبلغ کمک معیشتی ۶۵۰ هزار تومان به آن اضافه می‌شود و برای گروه سوم، یعنی مستمری بگیران بالای ۱۰ میلیون تومان حقوق که تنها شش درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی را شامل می‌شوند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال خواهد شد.
همچنین برای هرسه گروه علاوه بر مبالغ فوق بر اساس شرایط، حق عائله‌مندی و حق اولاد واریز می‌شود که با فرض دو فرزند حدود ۶۰۰ هزار تومان خواهد شد. به این ترتیب می‌توان گفت که مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیش از این درباره زمان پرداخت معوقات اعلام کرده بود که «پیاده‌سازی نرم‌افزاری احکام جدید، فرایند پیچیده‌ای دارد و پیش‌بینی می‌کنیم چهارتا پنج روز زمان ببرد. بنای ما بر این است که چون پرداختی ما از بیستم هرماه بر اساس حروف الفبا شروع می‌شود ما به روال عادی قبلی حقوق خرداد را می‌پردازیم و برآورد ما این است که واریز اولین مابه‌التفاوت مربوط به خرداد را از ۲۵ و ۲۶ خرداد شروع کنیم و برای فروردین و اردیبهشت هم طی دو ماه بعدی تسویه خواهد شد.»

افزایش حقوق بازنشستگان ابلاغ شد
معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه هیئت وزیران را درباره افزایش حداقل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان برای اجرا ابلاغ کرد.
هیئت دولت در جلسه چهارم خردادماه امسال و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در اجرای مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴، افزایش مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان را تصویب کرد.
بر این اساس از اول فروردین‌ماه امسال، حداقل مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه معادل حداقل حقوق موضوع مصوب نوزدهم اسفندماه سال گذشته شورای‌عالی کار خواهد بود و برای سطوح بالاتر از حداقل مستمری همانند بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمولان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری موضوع بند (۴) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه امسال کل کشور افزایش می‌یابد.
برای آن دسته از مشمولان سطوح بالاتر که مجموع دریافتی ماهانه آنها پس از افزایش موضوع این بند کمتر از یکصد میلیون ریال باشد، این افزایش تا سقف مزبور به اضافه شش میلیون و ۵۰۰ هزار ریال خواهد بود. همچنین بر اساس این مصوبه، کمک‌هزینه عائله‌مندی و اولاد تمام مستمری‌بگیران واجد شرایط همانند بازنشستگان مدیریت خدمات کشوری افزایش می‌یابد.
دستگاه‌های اجرایی مشمول بند (۴) ماده (۶۸) قانون مصوب جلسه ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ هیئت وزیران در خصوص افزایش حقوق مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان نیز پیش از این مشخص و طی نامه‌ای در هجدهم خردادماه امسال توسط «محمد مخبر» ابلاغ شده بود.
انتهای پیام/
حقوق بازنشستگان افزایش یافت | همسان سازی حقوق بازنشستگان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار