خبر/

آزمون جذب مترجم رسمی قوه قضاییه ۱۸ شهریور برگزار می‌شود

1401/03/24 - 15:55 - کد خبر: 65522 نسخه چاپی

نصر: مدیر نظارت بر وکلا، مشاوران، کارشناسان و مترجمان رسمی قوه قضاییه از برگزاری آزمون جذب مترجم رسمی در تاریخ ۱۸ شهریور سال‌جاری خبر داد.

به گزارش نصر، محبوبه میرزابیگی با بیان اینکه آزمون جذب مترجم رسمی قوه قضاییه در ۳۶ زبان تخصصی برگزار خواهد شد افزود: اجرای این آزمون بر اساس قرارداد بین معاونت حقوقی و امورمجلس و سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار می شود.
وی درباره نیازسنجی از دادگستری‌های سراسر کشور در مورد جذب مترجم رسمی گفت: معاونت حقوقی و امورجلس قوه قضاییه بنا به نیازسنجی از دادگستری‌ها و تجویز بند ۱ «آیین نامه اجرایی اصلاح ماده ۳ راجع به اظهارات و اسناد در محاکم و دفاتر ترجمه رسمی مصوب ۱۳۱۶ و الحاق چند ماده به آن مصوب ۳۱ تیر ۱۳۷۶» و در نهایت با کسب مجوز از رئیس قوه قضاییه اقدام به برگزاری این آزمون کرده است.
میرزابیگی اضافه کرد: این آزمون در کلیه زبان‌های خارجی و طبق سنوات گذشته به صورت تستی و تشریحی انجام خواهد شد و امید است تا پایان سال ۱۴۰۱ مترجمان رسمی جذب و شروع به فعالیت کنند.
مدیر نظارت بر وکلا، مشاوران، کارشناسان و مترجمان رسمی قوه قضاییه یادآور شد: آخرین آزمون جذب مترجم رسمی کشور پیش از این در آبان ۱۳۹۷ برگزار شده است.
میرزابیگی درباره نحوه جذب داوطلبان یادآور شد: شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حدنصاب‌های تعیین شده در آزمون تستی شوند، اوراق تشریحی آنان تصحیح خواهد شد و افرادی برای شرکت در مصاحبه دعوت می‌شوند که در مرحله کتبی (چهارگزینه ای و تشریحی) حدنصاب را دریافت کرده باشند.
وی با بیان اینکه در صورت قبولی در این دو مرحله، گزینش و تأیید صلاحیت، برای شرکت در کارآموزی معرفی خواهند شد افزود: برای شرکت کنندگان آزمون پس از طی دوره کارآموزی و انجام مراسم تحلیف، پروانه مترجمی رسمی قوه قضاییه برای آنها صادر می‌شود.
انتهای پیام/
آزمون جذب مترجم رسمی قوه قضاییه ۱۸ شهریور برگزار می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار