عصر امروز؛

هفتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی در ایستگاه پایانی/ رینوتکس ۲۰۱۹، سازمانی کوچک با سیستم نوآوری باز

1398/08/24 - 01:02 - کد خبر: 6549 نسخه چاپی

نصر: اختتامیه هفتمین نمایشگاه بین نوآوری و فناوری ربع رشیدی با حضور مسئولان کشوری،استانی و فناوران برتر عصر امروز، ‌۲۳ آبان ماه در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، هفتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی ( RINOTEX ۲۰۱۹ ) با هدف کمک به تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه‌ی علم و فناوری تا کسب و کار و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان در چهار بخش :" ایده‌های فناورانه و طرح های استارتاپی " ، " توسعه و تجاری سازی فناوری" ، " فروش محصولات دانش بنیان " و  " معرفی نیازمندی‌های فناورانه " از تاریخ ۱۷-۱۳ آبان ماه سال جاری در محل نمایشگاه های دائمی بین المللی تبریز برگزار شد و اختتامیه این نمایشگاه به خاطر وقوع زلزله آذربایجان شرقی با تاخیر یک هفته ای ،عصر امروز،‌۲۳ آبان ماه برگزار شد.

در اختتامیه این نمایشگاه، علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به  برگزاری ۱۸ زون تخصصی نمایشگاه نوآوری و فناوری رینوتکس، گفت: امسال حدود 323هزار و 222 طرح فناورانه در این نمایشگاه ثبت نام کرده بود که از این تعداد، 1900 طرح فناورانه در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه رینوتکس امسال نسبت به سال گذشته از نظر کمی و کیفی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است، اظهار داشت: امسال با حضور مجموعه وزارت صمت، بخش تقاضای این نمایشگاه پربار بود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه به عنوان سازمان کوچک مرکزی با سیستم نوآوری باز، توانسته هم افزایی خوبی بین سازمان‌ها و دانشگاه‌ها ایجاد کند.

معاون اقتصادی و امور هماهنگی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به  برگزاری  جشنواره فناور برتردر نمایشگاه رینوتکس، گفت: در این جشنواره از ۱۰۰ داور استفاده شده بود که ۴۰ درصد از این داورها از سایر استان‌های کشور بود، امسال دو هزارو ۶۵۲ نفر را به عنوان فناور در مکان‌هایی اسکان دهی، ۱۷  اسپانسر بخش خصوصی در استان نیز از نظر کمک مالی در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی با بیان این‌که تعامل زیادی بین فناوران، شرکت‌های دانش بنیان با صنعت گران و سازمان‌های اجرایی در این نمایشگاه ایجاد می‌شود، افزود: تاکنون ۷۶ قرارداد و 210 تفاهم نامه در نمایشگاه رینوتکس 2019، مطرح شده که حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان ارزش این قراردادها بود، یعنی با عقد این قراردادها فضای کسب و کار رونق پیدا می‌کند و برخی از نیازها داخلی سازی شده و برخی نیز دانش بنیان تر می شود.

این‌گزارش حاکی است، مهدی صادقی نیارکی معاون وزیر صمت با حضور در مراسم اختتامیه هفتمین نمایشگاه نوآوری، فناوری ربع رشیدی در تبریز گفت: امروز یک فرصت طلایی یعنی تکیه بر دانسته‌ها و مقدورات ملی و برون گرایی برای ما به وجود آمده است و باید این مسئله را یک فرصت خوب بدانیم.

وی با بیان اینکه ما در وزارت صمت هفت برنامه رونمایی کرده ایم که یکی از آنها رونق تولید و توسعه و تعمیق ساخت داخل است، گفت: در این پروژه نهضت ساخت داخلی طراحی می شود و با توجه به برابری نرخ ارز قابلیت صادرات و رقابت در بازار جهانی وجود دارد.

 صادقی نیارکی از طراحی اهداف کیفی توسعه ساخت داخل تا ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: این اهداف مبتنی بر اسناد بالادستی است و برای این کار چهار استراتژی، تکمیل ظرفیت های خالی، بازسازی و نوسازی، تکمیل طرح ها نیمه تمام، فراخوان سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه طراحی کرده ایم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال در راستای نهضت ساخت داخل به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار ساخت داخل دست می یابیم، افزود: ما در صنعت خودرو برای تولید موتورهای کم مصرف نیازمند سرمایه گذاری جدید هستیم پس رویکرد اصلی ما به هم رسانی بین توانمندی ها و نیازمندی ها است‌.

وی با بیان اینکه رونق تولید و حمایت از تولید در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بارها تاکید شده است، گفت: توان و تعمیق ساخت داخل و نگاه به درون و تکیه بر دانسته ها و مقدورات ملی و برون گرایی فرصت طلایی است که اکثر کالاها با محاسبه دقیق قابلیت صادرات و توسعه را دارند و ما می توانیم از این فرصت طلایی به نحو احسن استفاده کنیم.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: مجموع سه میز ۲۷۵ میلیون یورو بالغ بر سه هزار میلیارد تومان کاهش ارزبری  خواهد داشت.

این‌ گزارش می افزاید، اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت مس ایران در این مراسم با بیان اینکه  امسال ساخت ۱۷۱۰ قطعه در دستور کار قرار دارد که ۶۲۰ قطعه به نتیجه رسیده است و ۱۰۹۰ قطعه هم در استان آذربایجان‌شرقی با مهندسی معکوس توسط شرکت‌های فناور تولید می شود.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۷۲ قطعه به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان ساخته شد و امسال ساخت ۱۲۸ قطعه کالای استراتژیک توسط سازندگان داخلی استان آذربایجان شرقی با ۱۸۰ میلیارد تومان ارزش ساخته شد و بیش از ۳۰ شرکت برای ساخت این اقلام فعالیت داشتند.

مدیرعامل شرکت مس ایران افزود: شرکت مس از تمام سازندگان داخلی حمایت قطعی می کند.

وی با بیان اینکه ترکیه سالانه ۵۰۰ هزار تن مس کاتدی از ازبکستان و قزاقستان وارد می‌کند، گفت: اینکه ما حداقل ۲۰ درصد فضای وارداتی ترکیه را به استان آذربایجان شرقی انتقال دهیم جزو اهداف اصلی شرکت مس است و امیدواریم تا دو سال آینده تحقق یابد.

سعد محمدی خاطرنشان کرد: در اتحادیه اروپا مس به عنوان اولین عنصر سرمایه‌گذاری تدوین شده است و تا ۱۰ سال آینده ۳۰ درصد خودروها برقی خواهد بود که در خودروهای معمولی تا ۲۰ کیلوگرم از مس استفاده می‌شود در حالیکه در خودروی برقی تا ۸۰ کیلوگرم استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

هفتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی در ایستگاه پایانی/ رینوتکس ۲۰۱۹، سازمانی کوچک با سیستم نوآوری باز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار