نماینده سازمان بهداشت جهانی:

ایران یکی از قویترین کشورها در دانش و تجربیات اهدای خون است

1401/03/24 - 12:55 - کد خبر: 65477 نسخه چاپی

نصر: نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: تلاش‌های ارزشمند سازمان انتقال خون ایران، این کشور را تبدیل به یکی از قویترین کشورها در سطح منطقه مدیترانه شرقی در امر دانش و تجربیات اهدای خون کرده است.

به گزارش نصر، سیدجعفر حسین  نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی اهدای خون( ۲۴ خرداد برابر ۱۴ ژوئن )افزود: هر ساله کشورها در روز ۱۴ ژوئن ، روز جهانی اهداکننده را جشن می گیرند و تمرکز پویش امسال بر اهمیت همبستگی در اهدای خون است، اهدای خونی که هر ساله جان میلیونها انسان را نجات می دهد. 
وی ادامه داد: خون و محصولات خونی به مدیریت مناسب زنانی که از خونریزی هنگام بارداری و زایمان رنج می برند ، کودکانی که مبتلا به کم خونی مزمن هستند، بیمارانی که مبتلا به بیماری‌های مادرزادی از جمله تالاسمی هستند و همچنین قربانیان فجایع، تصادفات و آسیب های جدی ها کمک می کند.
حسین خاطرنشان کرد: گرچه نیاز به خون همگانی است ولی بسیاری کشورها در منطقه مدیترانه شرقی با چالش در تامین خون کافی و در دسترس و تضمین کیفیت و سلامت خون خصوصا در موارد اورژانسی مواجه هستند.
وی ادامه داد:اهداکنندگان داوطلب و بدون چشمداشت تنها تضمین کنندگان خون کافی هستند که می توانند نیازهای بیماران را با اهدای مستمر خون خود، تامین کنند.
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت :روز جهانی اهداکننده برای خدمت رسانی به اهدافی همچون تقدیر از اهداکنندگان داوطلب بدون چشمداشت مالی برای اهدای نجاتبخش خون آنها ، افزایش آگاهی‌ها به نیاز همگانی به خون سالم در ارائه مراقبت های بهداشتی و نقش حیاتی اهدای داوطلبانه مستمر در رسیدن به هدف دسترسی همگانی به سلامت تعیین شده است.
حسین تاکید کرد: این پویش دولت ها، مقامات ملی در سلامت و مراکز ملی انتقال خون را به عمل فرا می خواند. آنها باید منابع کافی ، سیستم ها و زیرساخت‌ها را برای افزایش جمع آوری خون از اهداکنندگان داوطلب و مستمر راه اندازی کنند و مراقبت با کیفیت از اهداکنندگان را فراهم کنند و استفاده بالینی مناسب از خون را ارتقا دهند و سیستم هایی را برای نظارت و مراقبت از چرخه انتقال خون تاسیس کنند.
وی افزود:سازمان جهانی بهداشت از تمامی کشورها در تمامی مناطق می خواهد که از افرادی که خون اهدا می کنند، تقدیر کند و افرادی را که هنوز اقدام به اهدای خون نکرده اند را به این امر ترغیب کند.
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: سازمان انتقال خون ایران که مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت نیز است، در امر بهبود دسترسی بیماران نیازمند به خون و محصولات خونی سالم بسیار سخت تلاش می کند.
حسین گفت :تلاش‌های ارزشمند سازمان انتقال خون ایران ، ایران را تبدیل به یکی از قویترین کشورها در سطح منطقه مدیترانه شرقی در امر دانش و تجربیات اهدای خون کرده است. 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که همکاری هایمان را با سازمان انتقال خون در زمینه تشریک دانش با سایر کشورهای منطقه ، تقویت کنیم.
انتهای پیام/
 ایران یکی از قویترین کشورها در دانش و تجربیات اهدای خون است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار