رشیدی تاکید کرد:

لزوم برخورد دستگاه‌های نظارتی با اقدامات غیرقانونی مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز

1401/03/23 - 23:47 - کد خبر: 65438 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: اقدامات غیرقانونی مدیرعامل سازمان قطار شهری را از طریق دستگاه‌های نظارتی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش نصر، روح الله رشیدی در رابطه با اقدامات غیر قانونی مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز، افزود: با توجه به وقفه‌‌ی ناموجهی که در ایجاد سازمان حمل و نقل ریلی ایجاد شده است، متاسفانه مدیرعامل سازمان قطار شهری، با اقدامات غیرقانونی و خارج از حدود اختیارات، این مجموعه‌ی آسیب‌دیده را هرچه بیشتر دچار چالش کرده است.
وی ادامه داد: وزارت کشور، اساسنامه‌ی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز را، شهریور ۱۴۰۰ به شورای شهر تبریز ابلاغ کرد و شورا نیز تأسیس سازمان مذکور را به شهردار وقت، تکلیف کرد. سازمان جدید، حاصل ادغام دو مجموعه‌ی شرکت بهره‌برداری و سازمان قطار شهری است و رئیس سازمان را شهردار تبریز تعیین می‌کند.
رشیدی گفت: متاسفانه با تفسیر نارسا از مصوبه، در مسیر اجرای آن و عمل به تکلیف قانونی، اختلال ایجاد شده است و مدیرعامل سازمان قطار شهری، در شرایطی که پیش آمده، دست به اقدامات پرهزینه و خسارت‌باری زده است. ما این موضوع را به استاندار محترم منعکس کرده‌ایم و از ایشان خواسته‌ایم موانع تشکیل سازمان حمل و نقل ریلی را مرتفع نماید و بر تداوم اقدامات غیرقانونی مدیرعامل مترو، پایان دهد.
وی افزود: نهادهای نظارتی نیز قطعا باید به این موضوع ورود کنند و اتفاقات رخ داده در مجموعه‌ی قطار شهری را به دقت بررسی کنند. ما به عنوان اعضای شورای شهر، راه‌های مختلف برای جلوگیری از این اقدامات، آزموده‌ایم اما متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشده و لازم است مدعی‌العموم و دستگاه‌های نظارتی با جدیت ورود کنند.
رشیدی تاکید کرد: مدیرعامل قطار شهری، با اجرای ناقص و گزینشی تشکیل سازمان حمل و نقل ریلی، فقط آن بخش از مصوبه را که شرکت بهره‌برداری را منحل می‌کند عملیاتی کرده، اما همه‌ی این مجموعه را ذیل شخص خودش و نه سازمان حمل و نقل ریلی تعریف نموده است.
وی گفت: در این میان، اصرار و تلاش‌های عجیب و غریب مدیرعامل قطار شهری برای بازگشایی بخش آسیب‌دیده‌ی خط یک (فاز سه) نگرانی‌های ما را مضاعف کرده؛ چرا که هنوز ارزیابی کارشناسی اطمینان‌بخشی از وضعیت تونل شمالی و نیز اصلاحات تونل جنوبی حاصل نشده است.
انتهای پیام/
لزوم برخورد دستگاه‌های نظارتی با اقدامات غیرقانونی مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار