نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار؛

گمرک بیله‌سوار به روی مسافران باز می‌شود

1401/03/23 - 18:04 - کد خبر: 65424 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس،گفت: گمرک مرزی بیله‌سوار به روی مسافران و گردشگران هر ۲ منطقه باز شده است و رفت و آمد در آنها از سر گرفته می‌شود.

به گزارش نصر، در نشست اخیر اعضای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان، مقرر شد تا با توجه به بهبود شرایط کرونایی بازگشایی گمرک مرزی و تردد مسافران و گردشگران انجام شده و هیچ مانعی در این مسیر به وجود نیاید.
نماینده  مردم پارس آباد و بیله سوار در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصرار جمهوری اسلامی ایران را برای راه‌اندازی بارانداز ریلی در منطقه پارس‌آباد یادآور شد و تصریح کرد: مقرر شد تا با توافق طرفین هر چه سریعتر بارانداز ریلی در اتصال ریلی ایران با آذربایجان فعال شده و امکان توسعه برنامه‌های تجاری و بازرگانی فراهم آید.
 وی ادامه داد: باید به سمت ارتقا تبادلات تجاری و مثبت شدن تراز در این بخش حرکت کنیم که قطعا همراهی تجار و بازرگانان هر دو کشور ایران و آذربایجان در منطقه مغان می‌تواند به افزایش توانمندی در این حوزه کمک کند.
جهانگیرزاده افزود: امیدواریم در کنار راه‌اندازی با رانداز ریلی و فعالیت مجدد گمرک بیله‌سوار، منطقه آزاد تجاری در شمال استان نیز به رونق بیشتر تبادلات مرزی کمک کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تداوم جلسات کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان، امیدواریم فرصت خوبی را برای سرمایه‌گذاران و متخصصان بخش‌های مختلف به ویژه حضور موفق کشت و صنعت مغان را در آذربایجان فراهم کنیم تا در کنار مشارکت در بازسازی قره‌باغ، در کشت فرا سرزمینی نیز اقدام مؤثر انجام شود.
نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس اضافه کرد: کشت محصولات گلخانه‌ای و سایر محصولات فرآوری شده بخش کشاورزی در حوزه صادرات با برند مشخص می‌تواند توانمندی‌های بیشتری را به نمایش گذاشته و اقدامات راهگشایی را در تقویت نظام تجاری به همراه داشته باشد.
انتهای پیام/
گمرک بیله‌سوار به روی مسافران باز می‌شود خبرگزاری خانه ملت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار