خبر/

افتتاح ۸۰۰ هکتار از پایاب سد سهند هشترود

1401/03/23 - 17:32 - کد خبر: 65417 نسخه چاپی

نصر: ۸۰۰ هکتار دیگر از پایاب سد سهند هشترود با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نصر، مرکز آذربایجان شرقی، استاندار در آیین بهره برداری از پایاب سد سهند گفت: تکمیل پایاب سد سهند از اولویت‌های بخش کشاورزی آذربایجان شرقی است.
عابدین خرّم به اهمیت تکمیل پایاب سد سهند نیز اشاره و بیان کرد: کل پایاب سد سهند تا شهریور سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد و مشکل آب آشامیدنی و صنعتی هشترود نیز برطرف می‌شود.
وی پیشرفت را محصول شناسایی فرصت‌ها دانست و ادامه داد: مدیران استان اکنون برای تحقق آن آمادگی کامل دارند و روز‌های خوشی در زمینه توسعه استان پیش رو است.
نماینده هشترود و چاراویماق هم گفت: پایاب سد سهند کم‌هزینه‌ترین سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی است و هشترود انبار غله استان به شمار می‌رود و ظرفیت‌های بی‌بدیلی در حوزه کشاورزی دارد که نیازمند توجه است.
امینی مساحت اراضی پایاب سد سهند را پنج هزار هکتار عنوان کرد و افزود: تاکنون ۸۵۰ هکتار از این اراضی زیر کشت قرار گرفته و همه شرایط نیز برای بهره‌برداری کامل از آن در سال‌های پیش‌رو آماده است.
وی ادامه داد: اگر پایاب سد سهند به طور کامل به بهره‌برداری برسد، نیاز شمال غرب و برخی کشور‌هایی همسایه به محصولات کشاورزی فراهم خواهد شد.
امینی اضافه کرد: ظرفیت ایستگاه پمپاژ آبرسانی به این میزان از اراضی، ۹۹۹ لیتر برثانیه است و برای اجرای آن در هر هکتار ۲۵۰ میلیون تومان و جمعا برای ۸۰۰ هکتار ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
میزان اشتغالزایی مستقیم مرحله نخست پایاب سد سهند دو هزار خانواده خواهد بود.
انتهای پیام/
افتتاح ۸۰۰ هکتار از پایاب سد سهند هشترود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار