مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

همکاری و همدلی مردم محلی در احیاء تالاب‌ها امری حیاتی است

1401/03/23 - 17:30 - کد خبر: 65416 نسخه چاپی

نصر:  مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی بر احیا تالاب‌ها تاکید کرد و گفت: همکاری و همدلی مردم محلی در احیاء تالاب‌ها امری حیاتی است.

به گزارش نصر، شهنام اشتری در بازدید از تالاب قوری گل که نمایندگان جوامع محلی و حاشیه تالاب و کانال آبریز حضور داشتند، ضمن بیان نقش و اهمیت تالاب در معیشت جوامع محلی ضرورت حفاظت و احیای این تالاب را خاطرنشان کرد و گفت: احیای تالاب جز با همدلی و همکاری مردم محلی و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به مشکلات مربوط به تامین حقابه زیست محیطی تالاب، اصلاح و مرمت کانال آبرسانی تالاب اظهار کرد: همکاری بهره برداران حاشیه کانال مذکور در فصل آبگیری تالاب بسیار مهم و حیاتی بوده و مشارکت مردم محلی در اجرای برنامه‌های آبرسانی بسیار مهم و قابل توجه است.
 اشتری افزود: امیدواریم با رفع نقایص جزئی کانال آبرسانی و شرایط اقلیمی مناسب، آبگیری تالاب به خوبی انجام شود این‌که حقابه‌ تالاب ۳.۸ میلیون متر مکعب است، حفظ تنوع زیستی در این تالاب بستگی به تامین حق آبه‌ی تالاب دارد و اگر آبگیری تالاب به خوبی انجام شود در سال آتی شاهد شکوفایی اکوسیستمی منطقه خواهیم بود.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، تالاب قوری گل در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بستان‌آباد و ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی تبریز قرار گرفته و در سال ۱۳۵۴ به عنوان تالاب بین‌المللی در کنواسیون رامسر به ثبت رسیده است و از سال ۱۳۷۳ به عنوان مناطق شکار ممنوع مدیریت می‌شود.
انتهای پیام/
همکاری و همدلی مردم محلی در احیاء تالاب‌ها امری حیاتی است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار