رقابت‌های قهرمانی جهان؛

عزیزی با مدال طلای قهرمانی جهان، پارالمپیکی شد

1398/08/23 - 16:55 - کد خبر: 6538 نسخه چاپی

نصر: ملی‌پوش پارادو و میدانی ایران در ادامه رقابت‌های قهرمانی جهان این رشته که در کشور امارات برگزار می‌شود با کسب نشان طلا جواز حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، «بهزاد عزیزی» در ادامه مسابقات دوومیدانی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان که در کشور امارات در حال برگزاری است در پرتاب نیزه کلاس ۱۲.۱۳ باپرتاب ۶۵.۰۴ متر به مدال طلا دست یافت و  سهمیه پارالمپیک توکیو را بدست آورد.

بدین ترتیب ورزشکاران نابینا و کم بینا کشورمان با کسب دو طلا توسط عزیزی و مهدی اولاد و یک برنز دیگر اولاد، دو مقام چهارمی محمدآرخی در پرتاب دیسک و نیزه و یک مقام هشتمی توسط توسط علی نجیمی در دو ۴۰۰متر به کار خود پایان داد.
شایان ذکر است نفرات اول تا چهارم این مسابقات موفق به کسب سهمیه پارالمپیک توکیو شدند.

کاروان اعزامی ایران به مسابقات پارا دوومیدانی قهرمانی جهان امارات دربخش معلولین تاکنون موفق به کسب یک مدال طلا توسط حامد امیری، دو مدال نقره توسط مهران نکویی مجد و هاشمیه متقیان و دو نشان برنز توسط علیرضا مختاری و سجاد محمدیان و هفت سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شده است. دوومیدانی کاران نابینا نیز چهار سهمیه در دو بخش پرتاب وزنه و پرتاب دیسک به وسیله مهدی اولاد و نورمحمد آرخی کسب کردند.

هاشمیه متقیان، امان‌الله پاپی، مهناز امینی، علی محمدیاری، حامد امیری، سجاد محمدیان، هادی کاییدی، مهران نکویی‌مجد، فرهاد کهریزی، اسدالله عظیمی، محمدرضا احمدی، سید علی‌اصغر جوانمردی، علیرضا مختاری و داود علی‌قاسمی امروز برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان و گزینشی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به امارات رفتند.

همچنین مهدی اولاد، وحید علی نجیمی، مسعود حیدری، بهزاد عزیزی و محمد ارخی ورزشکاران نابینا و کم‌بینایی هستند که برای کسب سهمیه به دبی سفر کردند.

رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی معلولان جهان با حضور هزار و400 ورزشکار از ۱۲۲ کشور جهان به میزبانی کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود.  این مسابقه‌ها یکی از اصلی‌ترین مراحل گزینشی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به شمار می‌رود.

نفرات اول تا چهارم هر ماده موفق به کسب سهمیه پارالمپیک توکیو می‌شوند.

رقابت‌های پارا دوومیدانی قهرمانی جهان فردا با حضور نمایندگان ایران در دو ماده پیگیری می‌شود. در پرتاب نیزه کلاس F۵۷ امان‌الله پاپی با حریفانش رقابت می‌کند و در پرتاب وزنه کلاس F۳۳ نیز محمدرضا احمدی برای کسب مدال تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

عزیزی با مدال طلای قهرمانی جهان، پارالمپیکی شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار