قائم مقام رییس سازمان سنجش:

کنکوری‌ها مراقب باشند/ گرفتار سوداگران نشوند

1401/03/23 - 13:14 - کد خبر: 65363 نسخه چاپی

نصر: قائم مقام رییس سازمان سنجش آموزش کشور عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مدعی تقلب در آزمون سراسری را تخلف اعلام کرد و گفت: کنکوری‌ها مراقب باشند، گرفتار سوداگران نشوند.

به گزارش نصر، محمدحسین حاجیلو قائم مقام رییس سازمان سنجش آموزش کشور در هشتمین جلسه شورای حفاظت آزمون سراسری افزود: حفاظت از امنیت آزمون سراسری خواسته و مطالبه ملی است.
وی به اهمیت موضوع حفاظت از امنیت آزمون‌ها اشاره کرد و یادآور شد: شناسایی و پیشگیری از تخلف و مقابله با اقدامات برنامه‌ریزی شده گروه‌های سودجو و اغفال گر که موجب نگرانی داوطلبان پرتلاش و زحمتکش می‌شود، مورد حمایت قاطبه مردم است.
رییس شورای حفاظت آزمون‌ سراسری به فعالیت‌های مختلف سازمان سنجش در فرآیند برگزاری آزمون اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هر آزمون بسته به حیطه و گستره اجرایی آن شامل سه مرحله، پیش از برگزاری، حین و پس از برگزاری است و حفاظت آزمون‌ها در مراحل مختلف از جمله قرنطینه به صورت کامل و دقیق انجام می‌شود.
حاجیلیو ادامه داد: سوابق برگزاری آزمون در سال‌های متمادی هم نشان می‌دهد امنیت در این بخش‌ها همواره برقرار بوده است.
وی به برخی گزارش‌های دریافتی از فعالیت عوامل سودجو مدعی تقلب در کنکور در شبکه‌های اجتماعی مجازی اشاره کرد و گفت: داوطلبانی که در یک سال یا حتی سال‌ها برای موفقیت در آزمون سراسری برنامه‌ریزی و تلاش کرده‌ و با صرف وقت و انرژی خود و خانواده‌ها آماده شرکت در کنکور شده‌اند، انتظار دارند که در یک رقابت سالم و ایمن شرکت کنند و شاهد تحقق عدالت آموزشی در جامعه باشند.
رییس شورای حفاظت آزمون‌ سراسری یادآور شد: فعالیت مدعیان تقلب در کنکور در کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی مجازی به عنوان مهم ترین اقدام پیشگیرانه پیش از اجرای آزمون از مدت‌ها قبل در رصد، شناسایی و تحت کنترل نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به ویژه پلیس فتا قرار دارد.
حاجیلو تصریح کرد: عضویت داوطلبان کنکور در گروه‌ها و کانال‌های مجازی مدعی تقلب و همچنین استفاده از ابزارهای ممنوعه تخلف محسوب شده و موجب محرومیت آنان از آزمون است و از طرف دیگر کسانی که در این گروه‌ها اقدام به ارسال مدارک و هرگونه پرداخت وجه می‌کنند نیز علاوه بر محرومیت از آزمون مشمول مجازات‌های بیشتر قانونی می شوند.
انتهای پیام/
 کنکوری‌ها مراقب باشند/ گرفتار سوداگران نشوند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار